זן הדלתא המדינות האדומות: היעדים החדשים שמחייבים בידוד

משרד הבריאות הסכים להוסיף עוד 18 מדינות לרשימה שהשבים מהן רק מיום רביעי הבא, כולל מחוסנים ומחלימים, יחויבו בבידוד. ועדת החוקה שתתכנס היום תדון באפשרות לשימוש באפליקציית ההסכמון המשודרג לאכיפת בידודים

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 03/08/21 13:57 כה באב התשפא

המדינות האדומות: היעדים החדשים שמחייבים בידוד
ישראלים בנמל התעופה , צילום: פלאש 90

העלייה בתחלואה הקורונה ממשיכה בגל הנוכחי עם מספרים ששוברים את השיא בכל פעם מחדש. 
ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת דנה בבקשת צו משרד הבריאות להוספת 18 מדינות לרשימת המדינות שהשבים מהם, לרבות מחוסנים ומחלימים, נדרשים לבידוד. 

בין היתר מבקש הצו להוסיף לרשימת המדינות את ארצות הברית, יוון, איטליה ובולגריה. לאור בקשת חברי הכנסת, משרד הבריאות הסכים והתקנות יכנסו לתוקף ביום רביעי הבא, 11 באוגוסט. לצד זאת, יוסרו מהרשימה באותו מועד שמונה מדינות, בהן איי סיישל, קוסטה ריקה ואוגנדה. לאחר השינויים, רשימת המדינות בסעיף זה תכלול בסך הכל 42 מדינות. מדינות שיוסרו מהרשימה: איי סיישל, זמביה, פרווגאי, קוסטה ריקה, אוגנדה, ליבריה, פנמה וקניה.

מנתונים שהוצגו על ידי משרד הבריאות בדיון עולה בין היתר כי כי מארה"ב חזרו מסוף יוני ועד סוף יולי 141 חולים, המהווים 0.24% מכלל השבים ממנה. בהתאם, מאיטליה הגיעו 27 חולים (0.24%), מגרמניה 43 חולים (0.29%) , מיוון 292 חולים (0.47%),מצרפת 42 חולים (0.24).

חברת הכנסת  אפרת רייטן, יו"ר ועדת העבודה, הרווחה והבריאות אמרה כי: "נציגים ממשרדי הממשלה השונים שמרכיבים את הוועדה הבין- משרדית הגיעו לכאן כדי להסביר את המהלך ולתת לנו תשובות. הציבור מאוד סקרן ורוצה להבין למה סוגרים מדינות". לאחר אישור הצו בהצבעה הוסיפה: "אני מקווה שזו הפעם האחרונה שניפגש כאן בנושא הזה. הטלת שבעה ימי בידוד היא גזרה קשה. לבי עם כלל עובדי ענף התיירות שמטה לחמם הולך ונגדע בכל פעם שאנחנו דנים ומאשרים צווים אלה". 

בראיון לרדיו צפון אמרה שרת הפנים איילת שקד כי הציבור צריך להגביר את קצב ההתחסנות כדי להימנע מסגר. "ישראל במצב כמו כל העולם בגלל זו הדלתא. אם אנחנו לא נתחסן במהירות יכול מאוד להיות שנגיע לסגר. הצעירים בגילים 12-16 עדיין לא מחוסנים ברובם, פניתי לראשי הרשויות שיתנו גז בעניין הזה". שקד ניצלה את הבמה כדי לשכנע את הקהל ביעילות החיסון. "בני נוער לכו להתחסן, זה ישמור בעיקר על סבא וסבתא". עוד הוסיפה השרה כי "יש היענות יפה וככל שנאיץ את החיסונים מהר יותר, ככה נוכל להימנע מהסגר. אם נצליח תוך שבוע לחסן במנה השלישית את בני ה-60 ואת בני הנוער נצליח להתגבר על זה. בכל העולם כבר מיליארדים התחסנו, זה לא כמו לפני חצי שנה שהיה חוסר וודאות. הסיכון מהמחלה לעין ערוך גבוה יותר מהחיסון עצמו. יש הרבה מאוד פייק ברשת, אני מפצירה בכולם, לכו להתחסן. זה מה שימנע מאיתנו את הסגר הבא". 

איילת שקד.

איילת שקד. צילום: פלאש 90

"הסגרים הקודמים עלו לנו 200 מיליארד שקלים ומערכת החינוך הייתה סגורה כמעט שנה. זה סכום אסטרונומי ולכן אנחנו מנסים להימנע מזה. אני באופן אישי כבר שלחתי את הילדים שלי להתחסן, הזן הזה מתפשט בכל העולם עם מספרים מאוד גבוהים, החיסון טוב במניעת מחלה קשה אבל לא מספיק טוב כשלא כולם מחוסנים. נפתלי בנט לקח החלטה אמיצה כשהחליט לחסן במנה השלישית, לא נותר לנו אלא להפציר בציבור שילך להתחסן". 

קבינט הקורונה שצפוי להתכנס היום בכנסת בוחן צעדים חדשים על מנת להוריד ככל האפשר את רמת התחלואה בקהילה. נבחנת האפשרות של הרחבת התו הירוק לכל מקום והטלת חובת עטיית מסיכות בהתקהלויות של יותר מ-20 איש, גם בחוץ. בנוסף, במשרד הבריאות מגבשים המלצה לצמצום משמעותי של המדינות הירוקות, אשר חזרה מהן אינה מחייבת בידוד. כלומר, כמות המדינות שהשבים מהן יאלצו להיכנס לבידוד של שבוע תגדל משמעותית. 

ועדת החוקה שתתכנס היום תדון באפשרות לשימוש באפליקציית ההסכמון המשודרג לאכיפת בידודים לשבים מחו"ל. הוועדה בראשות חבר הכנסת גלעד קריב תדון בהכרזה שאמורה להיכנס לתוקפה מחר, לפיה אדם הנכנס לישראל ומחויב בבידוד, יקבל הודעה למכשירו הסלולארי ויהיה עליו להגיב עליה תוך פרק זמן מסוים, כך שיתאפשר ניטור מיקומו. המערכת המשודרגת מאפשרת גם שימוש בטלפון קווי.

3,818 מאומתים חדשים התגלו אתמול, מתוך 113,723 בדיקות שנערכו לבדיקות הנגיף. משרד הבריאות מעדכן היום (ג') כי ישנם 221 חולים שמצבם מוגדר קשה, 46 מונשמים, 6,492 נפטרים במצטבר מפרוץ המגפה. 5,790,758 מתחסנים מנה ראשונה. 5,381,178 מתחסנים מנה שנייה.
מספר המתים מקורונה בישראל עומד על 6,492 בני אדם. 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן