אחרי 15 שנה מכה לפרקליטות: רומן זדורוב ישוחרר למעצר בית

בית המשפט בנצרת נענה לבקשתו של זדורוב והורה לשחרר אותו למעצר בית לקראת המשפט החוזר. התנאים: אזיק אלקטרוני וערבות בסך מאות אלפי שקלים. הפרקליטות צפויה לערער

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 03/08/21 09:27 כה באב התשפא

מכה לפרקליטות: רומן זדורוב ישוחרר למעצר בית
זדורוב, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

התפתחות בפרשת רצח הנערה תאיר ראדה: בית המשפט המחוזי בנצרת הודיע הבוקר (ג') כי נענה לבקשתו של החשוד ברצח, רומן זדורוב, והוא ישוחרר למעצר בית עם אזיק אלקטרוני, זאת במהלך המשפט החוזר שצפוי להיערך לו. 

השחרור יערך בתנאים הבאים: 

  • חוות דעת של מינהלת האיזוק האלקטרוני ופיקוח 24 שעות ביממה
  • כל יציאה תדרוש אישור בית המשפט ותיעשה בליווי מפקח.
  • זדורוב יידרש להפקיד 150 אלף שקלים ועוד 200 אלף שקלים ערבות עצמית. גם המפקחים שיוצמדו לו ידרשו להפקיד ערבות בסך 150 אלף שקלים. 

הסנגור, עו"ד ירום הלוי, מבקש עשרה ימי דחייה לצורך ארגון סכום הערבות והפרקליטות מעוניינת בהגשת ערעור ולכן מבקשת לעכב את היציאה של זדורוב. 

על פי ההחלטה, "הטיעון שהשמיעה המדינה כי אין בראיות החדשות שהציגה ההגנה כדי להפחית מעוצמת הראיות המרשיעות וכי אין כל סיכוי שראיות אלה יביאו לשינוי בתוצאות המשפט הוא טיעון העומד בסתירה חזיתית לקביעת השופט מלצר בהחלטה על קיום משפט חוזר ועל כן, אין לקבלו. ניתן לצפות כי המדינה תתמודד עם הבקשה לשחרור שהגיש המבקש, כאשר נקודת המוצא שלה היא החלטת השופט מלצר והקביעות המפורטות שבה לעניין הכרסום בראיות".

המשפט החוזר צפוי להיפתח בחודש ספטמבר, הדיונים יערכו פעמיים או שלוש בשבוע מאוקטובר ועד חודש יוני. בעקבות החלטת המשנה לנשיאת בית המשפט העליון, השופט חנן מלצר, שקיבל את הבקשה לערוך משפט חוזר בעניינו של זדורוב, הקים פרקליט המדינה צוות פרקליטים ותיקים ומנוסים, ממחוזות שונים, אשר לא היו מעורבים בכל שלב שהוא בניהול תיק זדורוב.

הצוות התבקש על ידי פרקליט המדינה לעבור על כלל הראיות בתיק, ולבחון מחדש את התשתית הראייתית הקיימת בתיק, על מנת להמליץ בפניו האם קיים סיכוי סביר להרשעתו של זדורוב. הצוות התבקש לבחון גם את הצורך בהשלמות חקירה והעברת חומרים שנאספו במהלך השנים.
לאחר שהצוות בחן את כלל חומרי החקירה לעומקם, כמו גם את הטענות השונות שהעלה סנגורו של זדורוב, עו"ד ירום הלוי, בפגישתו עם פרקליט המדינה, המליץ הצוות בפני פרקליט המדינה לנהל את התיק בשנית. המלצה זו עולה בקנה אחד גם עם המלצתם של המשנה הפלילי לפרקליט המדינה, מנהלת המחלקה הפלילית וכן צוות הפרקליטים שטיפל בתיק במסגרת הבקשה למשפט חוזר.
לאחר בחינת הדברים ולאחר שקיים דיונים בלשכתו, החליט פרקליט המדינה לאמץ את העמדה לפיה קיים סיכוי סביר להרשעתו של זדורוב ברצח תאיר ראדה ז"ל, וכי יש עניין ציבורי של ממש בניהול משפטו בשנית.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן