דתיים לא, חילונים כן | הפנימייה הצבאית באור עציון תישאר ללא תקציב

מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא וועד הורי הפנימיה אור עציון קוראים לראש הממשלה בנט: "מנע הפלייתנו התקציבית ע"י משרד הביטחון, הפנימייה הצבאית החילונית בחיפה זוכה לתקצוב מלא ואילו אנו לא"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/08/21 10:22 כג באב התשפא

דתיים לא, חילונים כן | הפנימייה הצבאית באור עציון תישאר ללא תקציב
ראש הישיבה, ושר הביטחון בוגר הפנימיה הצבאית, צילום: Yossi Zelgier/FLASh90

מזה מספר שנים שהפנימייה הצבאית "אור עציון" מתנהלת בזכות תקצוב של האגף הביטחוני חברתי במשרד הביטחון ומתקציבים קואליציוניים. לפני ארבע שנים החליט שר הביטחון דאז, אביגדור ליברמן, לסגור את הפנימייה הצבאית הדתית במרכז שפירא, כעת ועד ההורים פונה לשר הביטחון הנוכחי, בני גנץ, שהוא גם בוגר המקום לשנות את ההחלטה ולהעביר תקצוב השנה לפנימייה.

היום (א') יתקיימו הדיונים על תקציב המדינה אך עדיין הודיע משרד הביטחון כי לא יכול להתחייב עוד להעביר את התקציב הדרוש, מה שמאיים על המשך פעילות הפנימייה הצבאית. במרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא הדגישו כי 100% מבוגרי הפנימייה בחרו בשירות קרבי ומילאו תפקידים פיקודיים והביעו אכזבה מכך שקבילתה החילונית בחיפה זוכה לתקצוב מלא ואילו זו הדתית באור עציון מופלית לרעה.


להורדת הקובץ

בוועד ההורים ציינו כי יחד עם יו"ר המרכז הרב חיים דרוקמן נעשו פניות לשר הביטחון וזה האחרון טרם השיב. על כן מפנים עתה ההורים את הבקשה לראש הממשלה בנט בנושא בתקווה שזה יתגייס למענם ויפסיק את ה"הפליה"\ כדברם, המתקיימת במשרד הביטחון. כאמור, תקציב המדינה לשנים 2021 ו־2022 צפוי להגיע היום לדיון בממשלה, זאת לאחר שעברו שבעה שבועות מיום השבעתה. במידה ואכן יצליחו במלאכה מדובר בתקציב מסודר ראשון מזה שלוש שנים בהם התקציב היה זמני, ומורחב ומשנת 2018. 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן