התפשטות הקורונה שלושה נפטרו מקורונה | ממחר: חיסון שלישי בקופות החולים

במהלך השבת נחצה רף ה-200 חולים קשה, לאור העלייה בתחלואה כבר מחר ניתן יהיה להתחסן בחיסון השלישי בקופות החולים ברחבי הארץ. במשרד הבריאות מקווים להיענות גבוהה, יו"ר הכנסת מיקי לוי קבע תור

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 31/07/21 21:14 כב באב התשפא

שלושה נפטרו מקורונה | ממחר: חיסון שלישי בקופות החולים
נפטר מקורונה, ארכיון, צילום: פלאש 90

הנתונים המדאיגים של חולי הקורונה ממשיכים לעלות ובמהלך השבת עדכן משרד הבריאות כי בישראל ישנם כבר כ-201 חולים שמצבם קשה. מספר המונשמים טיפס גם הוא והגיע ל-31, מספר שיא לגל הרביעי. קופות החולים יחלו ממחר לחסן במנה השלישית.

למרות שטרם התקבלה חוות דעת מפייזר או מארגון הבריאות האמריקאי לגבי המנה השלישית מבצע החיסונים הישראלי לבני הגיל השלישי יצא לדרך. קופות החולים ברחבי הארץ יחלו מחר לחסן בני 60 ומעלה, קופות החולים עדכנו כי עד כה כבר התחסנו כ-3,000 מבוגרים במנה השלישית ועשרות אלפים אחרים מיהרו לתפוס את התורים בכדי לקבל הגנה מהנגיף.

בקופת החולים "מכבי" מסרו כי: "מכבי קוראת לכל בני ה-60 ומעלה שקיבלו את המנה השנייה של החיסון לפני חמישה חודשים או יותר, לקבוע תור ולהתחסן במנה שלישית באחת המרפאות ברחבי הארץ", נמסר מהקופה. מהקופה נמסר כי אתמול חוסנו במהלך היום כ-1,100 בני אדם. בקופה עדכנו כי עד כה עשרת אלפים תורים כבר זומנו לגילאי 60 ומעלה.

אחרי נתניהו ונשיא המדינה הרצוג גם יו"ר הכנסת בדרך לקבל את החיסון, יו"ר הכנסת מיקי לוי ורעייתו נורית יתחסנו מחר בחיסון שלישי לקורונה. במרפאת מאוחדת שבמבשרת. יו"ר הכנסת לוי אמר: "אני קורא לישראלים שיכולים להתחסן ועומדים בקריטריונים שקבע משרד הבריאות, ללכת ולהתחסן. החיסון מציל חיים, מונע תחלואה קשה וזו הדרך היחידה של כולנו להמשיך לנהל חיי שגרה".

אתמול התחסן הנשיא הרצוג וראש הממשלה בנט שליווה את הנשיא אמר כי: "אנחנו יוצאים לדרך, למבצע החיסונים, כדי לשמור על המבוגרים בישראל. מהיום יש מצווה חדשה: 'חסן את אביך ואת אמך למען יאריכון ימיהם'". בנט הודה להרצוג שנרתם לנושא. "אנחנו מתנהלים באחריות, זאת לא החלטה פוליטית, זאת החלטה מקצועית ורפואית. הגענו להחלטה רק כשהגיע המידע של המחקר האחרון של פרופ' רגב שהביא את התובנות שיש דעיכה מסוימת בחיסוניות על פני זמן".


(מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, מקבל את המנה השלישית של חיסון הקורונה).

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן