החל מבצע החיסונים השלישי | בנט: "חסן את אביך ואת אמך למען יאריכון ימיהם"

ראש הממשלה, נשיא המדינה ומנכ"ל משרד הבריאות פתחו היום את מבצע החיסונים השלישי הראשון בעולם. ראש הממשלה הסביר מה עומד מאחורי המנה השלישית: "זאת לא החלטה פוליטית, זאת החלטה מקצועית ורפואית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/07/21 10:45 כא באב התשפא

החל מבצע החיסונים השלישי | בנט: "חסן את אביך ואת אמך למען יאריכון ימיהם"
הנשיא וראש הממשלה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מבצע המנה השלישית לחיסון נגד נגיף הקורונה יצא הבוקר (ו') בקופות החולים, שהחלו לחסן את בני ה-60 ומעלה. הראשונים להתחסן מול המצלמות בשידור חי היו נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל שהתחסנו בבית החולים שיבא תל השומר. ההנחיה הרשמית שהתקבלה אתמול ממשרד הבריאות לקופות החולים הייתה להתחיל לחסן רק ביום ראשון, אך כאמור בקופות חיסנו כבר הבוקר.  

ראש הממשלה נפתלי בנט, אמר לפני מתן החיסון להרצוג: "אנחנו יוצאים לדרך, למבצע החיסונים, כדי לשמור על המבוגרים בישראל. מהיום יש מצווה חדשה: 'חסן את אביך ואת אמך למען יאריכון ימיהם'". בנט הודה להרצוג שנרתם לנושא. "אנחנו מתנהלים באחריות, זאת לא החלטה פוליטית, זאת החלטה מקצועית ורפואית. הגענו להחלטה רק כשהגיע המידע של המחקר האחרון של פרופ' רגב שהביא את התובנות שיש דעיכה מסוימת בחיסוניות על פני זמן", המשיך בנט.

הרצוג ברך את בנט על ההחלטה להתחיל במתן המנה השלישית. "יש לנו ראש ממשלה צעיר, אז מצאו נשיא מתבגר שיתחסן בפעם הראשונה. הצעד שאנחנו עושים היום הוא חשוב מאוד למען הסולידריות החברתית בישראל. החיסון הוא הושטת יד לאחר, אנחנו לא רוצים שאחרים ידבקו כי הווירוס הוא ערמומי. אי אפשר להתחמק ממנו ואנחנו צריכים לדאוג לכלל האוכלוסייה".

הרצוג מקבל את המנה השלישית

הרצוג מקבל את המנה השלישיתצילום: Yonatan Sindel/Flash90

הנשיא הוסיף ואמר: "בסופו של דבר, היות שהיינו המדינה הראשונה שחיסנה חיסון ראשון אני גאה שאנחנו הראשונים שמחסנים חיסון שלישי. אני מאחל לכל עם ישראל בריאות טובה וקורא לכולם - גם אלה שמתלבטים וקשה להם, אין ספק שהדקירה כואבת ויש שאלות. תתייעצו עם רופא המשפחה ואל תהססו בסוף לדאוג לסביבתכם, הוריכם ומשפחתכם. יתרה מכך, כשאנחנו עושים את המהלך הזה נוכל לאפשר חיים תקינים במדינה שלנו". 

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור נחמן אש, התחסן הבוקר בחיסון השלישי בבית החולים שיבא גם הוא: "אני נרגש. חיסון ראשון, חיסון שני או חיסון שלישי - צאו להתחסן!". ראש האופוזיציה בנימין נתניהו ורעייתו שרה יגיעו היום בשעה 12:30 למרכז הרפואי שיבא כדי לקבל את החיסון השלישי נגד הקורונה. 

בין הראשונים לקבל את המנה השלישית: בני זוג מכפר נטר

רפאל יפת בן 73 ואשתו יעל יפת בת 72 מכפר נטר בין הראשונים לקבלת מנת החיסון השלישית במוקד החיסונים של כללית בנתניה. רפאל סיפר: "היה לנו חשוב לקבל את החיסון השלישי בעיקר כי חלף זמן מאז החיסון הראשון והשני ולאור העליה בתחלואה. אני שמח שאנחנו כבר אחרי ובהחלט מרגיש שזה נותן לנו בטחון ושקט נפשי". 

המחוסן הראשון במנה השלישית, רפאל יפת

המחוסן הראשון במנה השלישית, רפאל יפת. צילום: דוברות כללית , מחוז שרון שומרון

ד"ר ארז ליבל, מנהל מחוז שרון שומרון של כללית אמר: "הבוקר התחילו להגיע מטופלים בני 60 ומעלה על מנת לקבל את המנה השלישית. לצדם משמח לראות את  בני הנוער שגם הם מגיעים להתחסן.  אנחנו ערוכים לתת מענה לכל מי שמגיע להתחסן. החיסון הוא האמצעי שיש לנו להתמודדות עם המגיפה".