התפרצות הקורונה עלייה במספר החולים קשה | הרופאים עונים לשאשא ביטון

מנתוני משרד הבריאות עולה כי שוב נחצו רף ה-2,000 חולים ליממה, ומספר חולים הקשה מטפס גם הוא. בכירי הרופאים עונים לשרת החינוך: "נסיונות הקיטוב והסילוף צריכים להפסק"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 29/07/21 11:09 כ באב התשפא

עלייה במספר החולים קשה | הרופאים עונים לשאשא ביטון
צילום: Michael Giladi/Flash90

התחלואה בישראל לא עוצרת ונותר רק לקוות כי כניסתו של התו הירוק תאט את התפשטות זן הדלתא בארץ. משרד הבריאות מפרסם הבוקר (ה') את נתוני התחלואה המעודכנים ומהם עולה כי העלייה בתחלואה הקשה ממשיכה לשבור את שיאי הגל הרביעי.

 2,165 מאומתים חדשים מאתמול נמצאו מתוך 92,710 בדיקות. כך מדווחים במשרד הבריאות. כמו כן ישנם כבר 159 חולים קשה, 26 מתוכם מונשמים. לצד העלייה בתחלואה מערכת הבריאות סוערת אחרי ההתבטאות החריגה של שרת החינוך אתמול שאמרה: "תכנית החיסונים בתוך בתי הספר זה פשע".

באיגוד רופאי בריאות הציבור של ההסתדרות הרפואית, הגוף שמאגד את רופאי ישראל מגיבים הבוקר לשאשא ביטון ואומרים כי: "חיסון בני נוער כנגד קורונה מגן עליהם בצורה טובה מפני מחלה מסוכנת, מפחית את הסיכון להתפשטות בקהילה ומגדיל את הסיכוי לשמור על שגרת חיים ולימודים. לא נכון לחכות עם קידום חיסון בני הנוער לשנת הלימודים ויש לעשות מאמצים משמעותיים יותר כעת להגדלת הכיסוי החיסוני בקרב בני 12 ומעלה". 

באיגוד הוסיפו ואמרו כי: "מתן חיסוני השגרה בבית הספר הוא אמצעי חשוב להגנה על בריאות הציבור.  
אנו מוטרדים מהשיח הלעומתי בסוגיה הרגישה של חיסון ילדים כנגד קורונה בבתי הספר. בריאות הילדים כוללת גם הגנה מפני מחלות מידבקות אחרות ויצירת סביבה בטוחה ומוגנת שמאפשרת גם יציבות ותמיכה נפשית.

ההשקעה בבריאות במערכת החינוך היא הרבה מעבר להחלטה נקודתית על מתן חיסונים כנגד קורונה.
קידום בריאות ורפואה מונעת מתבצעים בבתי ספר מקום המדינה והם נדבך משמעותי בבריאות הציבור שצריך לחזקו, תוך השקעה הולמת. הדיון במתן חיסונים נגד קורונה בבתי הספר חייב להתחשב בהשפעות רוחב שליליות על אמון הציבור בחיסוני השגרה, ובמניעת שיימינג לתלמידים שבוחרים לא להתחסן. 

ראוי שהשיח יתנהל באופן מקצועי ומגשר ולא לעומתי ומקטב ותוך ראייה רחבה של בריאות הציבור. חשוב שההחלטות יתקבלו באופן מקצועי ושקול, בראייה של מכלול ההיבטים בבריאות הציבור תוך דיאלוג מכבד המאפשר דיון בעמדות שונות בתנאי אי וודאות. ניסיונות הקיטוב והסילוף צריכים להפסק".


(התו הירוק חוזר).