"ממשלה רעה" הכנסת דחתה את חוק הריבונות | עם מי דיבר נתניהו בזמן ההצבעה? צפו

חברי הכנסת דחו בהצבעה שמית את הצעת החוק של שניים מחברי הליכוד, 50 חברים תמכו אל מול 64 שהתנגדו. "ממשלת בנט-לפיד הוכיחה היום פעם נוספת שמדובר בממשלת שמאל רעה לישראל", אמר ח"כ יריב לוין

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 28/07/21 16:28 יט באב התשפא

הכנסת דחתה את חוק הריבונות | עם מי דיבר נתניהו בזמן ההצבעה? צפו
עם מי דיבר נתניהו?, צילום: צילום מסך ערוץ כנסת

‏מליאת הכנסת דחתה היום (ד') בקריאה טרומית את הצעת חוק החלת הריבונות של מדינת ישראל על יהודה והשומרון, שהגיש ח"כ מיקי זוהר, אליה הוצמדה הצעה דומה של ח"כ שלמה קרעי. לאחר הצבעה שמית, תמכו בהצעה 50 חברים אל מול 64 שהתנגדו.

ח"כ יריב לוין, יו"ר סיעת הליכוד ומרכז האופוזיציה, הגיב להפלת החוק ואמר "כי ממשלת בנט-לפיד הוכיחה היום פעם נוספת שמדובר בממשלת שמאל רעה לישראל". לוין הוסיף כי "הממשלה שהבטיחה להיות "עשר מעלות ימינה" הפילה לפני זמן קצר הצעת חוק שנועדה להחיל ריבונות בשטחי יהודה ושומרון".

עוד אמר מרכז האופוזיציה: "נפתלי בנט וגדעון סער שהבטיחו לשמור על ערכי הימין חשפו היום שוב את פרצופם האמיתי כשהפילו את החוק החשוב הזה. אנו נעשה הכל כדי להפיל את ממשלת השמאל, ולהחליף אותה בממשלה לאומית אמיתית".

במהלך ההצבעה, נראה עוזרו של ראש האופוזיציה ח"כ בנימין נתניהו, ניגש אליו ומביא לו טלפון סלולרי עם שיחה עבורו. נתניהו נצפה משוחח בטלפון במליאה, במה שנראה כשיחה חשובה כשלצדו מספר חברי כנסת נוספים מהליכוד. 

חברי כנסת שהצביעו נגד ההצעה וזכו לצעקות רמות מצד חברי האופוזיציה היו החברים בני בגין וניר אורבך. האחרון לא נשאר חייב וצעק בחזרה לעבר יוזם הצעת החוק קרעי: "12 שנה לא עשית כלום - אתה עובד על הציבור ועובד על המתיישבים".

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן