התפשטות הקורונה משרד הבריאות: במקרים מסויימים יש לחסן ילדים בני חמש

במשרד הבריאות יוצאים היום בצעד מיוחד ומפרסמים מסמך לפיו במקרים חריגים בהם קיימת סכנה לתחלואה משמעותית יש לחסן ילדים מגיל חמש ומעלה. אלו התנאים

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 27/07/21 15:40 יח באב התשפא

משרד הבריאות: במקרים מסויימים יש לחסן ילדים בני חמש
חיסון לילדים, צילום: shutterstock

בשורה משמעותית להורים לילדים קטנים, משרד הבריאות בצעד מפתיע וראשוני מודיע כי החל מהראשון באוגוסט יוכלו הורים לילדים הנמצאים בסיכון לתחלואה קשה לחסן את ילדיהם. המשרד פרסם רשימה של המקרים שיאפשרו מתן חיסון לילדים בגילאי 5 עד 11.

ההודעה מגיע בזמן שחברת פייזר רק החלה לקיים ניסויים בילדים, עוד לפני תוצאות הניסוי במשרד מפרסמים: "אלו המצבים בהם ניתן לשקול את מתן החיסון, בני 11-5 שנים הסובלים תחלואה משמעותית במצבים הבאים:

  • השמנת יתר חמורה עם BMI מעל אחוזון 99 לגיל ולמין
  • הפרעה נוירו-התפתחותית כולל פרכוסים ותסמונות מולדות
  • מחלת ריאות כרונית קשה
  • מצב דיכוי חיסוני חמור
  • מצבי ממאירות פעילה
  • אי-ספיקת לב או יתר לחץ דם ריאתי
  • מחלת אנמיה חרמשית

במשרד הסתייגו ואמרו כי: "ההמלצה לאישור היא פרטנית ומתייחסת למטופל ספציפי, לפי נסיבותיו הרפואיות והאישיות, ולא חלה אוטומטית על כל קבוצת הסיכון אליה הוא שייך. על קופת החולים לבחון שהמטופל עומד בקריטריונים כמקובל".

במשרד הוסיפו והגבילו את מתן החיסון לחיסוני חברת "פייזר" בלבד. "יש להסביר להורי הילד את השיקולים על סמך המידע הקיים באותה העת ולתעד זאת. במקרים בהם ניתן אישור ההחלטה הסופית אם לחסן היא בידי ההורים.  על פי נתונים שהתקבלו מחברת פייזר, המינון לקבוצת גיל זו הינו  1.0 מ"ל במקום 3.0 מ"ל".  

מוקדם יותר היום ראש הממשלה נפתלי בנט, ערך סיור בדיור מוגן "מגדל נופים" בירושלים יחד עם שר הרווחה מאיר כהן והשרה לשוויון חברתי מירב כהן, והתייחס לאפשרות של מתן מנת חיסון שלישית. "אנחנו על זה", אמר ראש הממשלה, "כמה שפחות נדבר - ככה זה יותר קרוב. עם העלייה במספר החולים במצב קשה - אנחנו מתקרבים לזה מאוד".


(נתניהו דוחף לחיסון שלישי).