המשבר הבא הורוביץ מאיים: "שיהיה ברור לכולם: בלי פתרון למערכת הבריאות לא נוכל להעביר תקציב"

שר הבריאות דיבר בתקיפות בפתח ישיבת סיעת מרצ, אמר שצריך למצוא פתרון למערכת הבריאות "כפי שסוכם בקווי היסוד של הממשלה", ותיאר את מצבה: ""מערכת הבריאות מחוברת לאקמו וצריכה חמצן דחוף"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 26/07/21 15:49 יז באב התשפא

הורוביץ מאיים: "שיהיה ברור לכולם: בלי פתרון למערכת הבריאות לא נוכל להעביר תקציב"
שר הבריאות הורוביץ, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

המשך התפשטות נגיף הקורונה בישראל וגילוי מקרים חדשים של וריאנט הדלתא פלוס מדירים שינה מעיני אנשי מערכת הבריאות, אך עד כה צעדים ממשיים לא ננקטו ונתב"ג עדיין פתוח. שר הבריאות ניצן הורוביץ, פתח בצהריי היום (ב') את ישיבת סיעת מרצ בכנסת, ואיים על החברים באוצר ובממשלה, כי בלי פתרון למערכת עליה הוא אמון, הממשלה תתפרק. 

"בשלב זה אין שום התקדמות עם האוצר בנוגע לתקציב מערכת הבריאות", אמר הורוביץ, והוסיף: "להיפך, הכל תקוע. אנשי אגף התקציבים מנסים לרמוס את קווי היסוד של הממשלה, שקבעו מדדים ברורים להבראת המערכת ולחיזוקה. אני רוצה להבהיר שאם לא נגיע עם האוצר לסיכומים ברורים על חיזוק תשתית המערכת, למשך שנים קדימה, יהיה פה משבר גדול מאוד. בלי פתרון למערכת הבריאות, לא נוכל להעביר תקציב".

בשבוע שעבר ערך הורוביץ תדריך עיתונאים ואמר כי מערכת הבריאות פועלת לפתיחת שנת הלימודים כרגיל, "אנחנו נערכים לפתוח אותה כסדרה - זו מטרתנו". הורוביץ הסביר בהמשך כיצד: "יותר בדיקות פחות הגבלות. נקים מערך בדיקות שיאפשר לכולם להיבדק על חשבון המדינה".

הורוביץ התחייב כי כבר השבוע תהיה פריסה של עמדות בדיקה מהירה, אך המהלך טרם בוצע. "מתחילת הקורונה מדברים על בדיקות מהירות, כשנכנסתי לא הבנתי איך הדבר לא קרה עדיין, ואכן בשבוע הבא תהיה פריסה של עמדות בדיקת קורונה מהירות, שיופעלו ע"י מד"א וחברות אחרות, ובמקביל ניתן יהיה לרכוש בבתי המרקחת ערכות לבדיקה עצמית".

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן