שר הבריאות: "המעבר לבדיקות מהירות יאפשר לפתוח את שנת הלימודים כסדרה"

ניצן הורוביץ ערך תדריך עיתונאים, במהלכו הכריז כי המשרד בראשותו פועל לפתיחת שנת הלימודים הבאה כסדרה. הורוביץ הציג בדבריו את האסטרטגיה החדשה של הממשלה, "חיים לצד הקורונה", ואמר: "אני לוקח הכול בחשבון, גם את הפרנסה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 21/07/21 17:28 יב באב התשפא

שר הבריאות: "המעבר לבדיקות מהירות יאפשר לפתוח את שנת הלימודים כסדרה"
שר הבריאות הורוביץ, צילום: flash90

לקראת הדיון בקבינט הקורונה שצפוי להתכנס מחר לאחר תשעה ימים בהם השרים לא התכנסו, וברקע העליה המתמשכת במספר חולי הקורונה, ערך היום (ד') שר הבריאות ניצן הורוביץ תדריך עיתונאים ודיבר על מספר עניינים הקשורים לקורונה. הורוביץ הדגיש כי מערכת הבריאות פועלת לפתיחת שנת הלימודים כרגיל, ואמר כי "אנחנו נערכים לפתוח אותה כסדרה - זו מטרתנו".

הורוביץ הסביר בהמשך כיצד: "יותר בדיקות פחות הגבלות. נקים מערך בדיקות שיאפשר לכולם להיבדק על חשבון המדינה". הורוביץ הוסיף כי "מתחילת הקורונה מדברים על בדיקות מהירות, כשנכנסתי לא הבנתי איך הדבר לא קרה עדיין, ואכן בשבוע הבא תהיה פריסה של עמדות בדיקת מהירות, שיופעלו ע"י מד"א וחברות אחרות, ובמקביל ניתן יהיה לרכוש בבתי המרקחת ערכות לבדיקה עצמית".

בימים האחרונים עוברים בנתב"ג עשרות אלפי בני אדם בכל יום. השר פתח את דבריו והתייחס לווריאנט הדלתא שממשיך להיכנס לישראל דרך השדה שטרם נסגר. "זה וריאנט מדבק יותר ומסוכן יותר. אנחנו צפויים לראות עלייה בנתוני ההדבקה ולצערנו גם במספר החולים קשה. שיקול אחד ויחיד מוביל אותנו בניהול המשבר הזה - בריאות הציבור והאינטרס הציבורי בלבד. אנחנו פועלים בשיקול דעת ולא יוצרים פאניקה מיותרת בציבור - אך פונה לכל אחד מכם: אל תהיו שאננים".


(השר הורוביץ בתדריך)

"כדי שנוכל לשמור על קרובינו, על פעילות המשק ועל שגרת החיים בישראל -  נדרשת אחריות אישית של כולם. מי שמזלזל ולא עוטה מסכה במקום סגור, מי שחלילה מפר בידוד לא פוגע במשרד הבריאות - אלא בחיים של הסובבים אותו ובפרנסה. מקפידים על ההנחיות עכשיו - כדי למנוע מגבלות קשות אחר כך. אנחנו מבינים שהקורונה לא תחלוף בקרוב מהעולם. אחרי הדלתא, ייתכן ויצוץ וריאנט אחר - ולכן האסטרטגיה שלנו ברורה: חיים לצד הקורונה".

שר הבריאות דיבר גם על החששות של הציבור מפגיעה כלכלית נוספת. "אני לוקח הכול בחשבון. בראש ובראשונה את הבריאות, אבל גם את הפרנסה ואת שגרת החיים של כולם. בשנה וחצי האחרונה הכרנו סגרים ומגבלות שפגעו מאוד בבריאות הציבור. אצלנו אין הנחתות על ענפי המשק בלי שיח אחראי בשטח".

הורוביץ עדכן כי מוקדם יותר נפגש עם ראש הממשלה נפתלי בנט ושר התרבות חילי טרופר יחד עם נציגי הכושר והתרבות, "בהמשך", סיפר, "נדון עם כל הגורמים הרלוונטיים כדי לאפשר לעסקים, לבילויים ולתרבות להמשיך לפעול ולא לשלוח אנשים לאבטלה". 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן