המלחמה הקרה סערת בן אנד ג'ריס: הזכיין הישראלי משיב אש

אחרי שהענקית האמריקאית הפנתה כתף קרה לישראל, הזכיין הישראלי נשאר אופטימי ומשדר עסקים כרגיל, אם החרם יצא לפועל הוא מתכנן לנתק קשר עם החברה ולשווק גלידה ישראלית. מה קרה למכירות של הגלידה בישראל?

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/07/21 07:40 יב באב התשפא

סערת בן אנד ג'ריס: הזכיין הישראלי משיב אש
בן אנד ג'ריס בישראל, צילום: פלאש 90

הסערה בגביע הגלידה נמשכת. החרם המקומם של חברת בן אנד ג'ריס העולמית עדיין בכותרות והזכיין הישראלי מתכנן להשיב מלחמה אם החרם יצא לפועל כמתוכנן בעוד כשנה וחצי. אתמול בצעד יוצא דופן חשף הזכיין אבי זינגר מה קרה למכירות החברה מאז החלה הסערה.

הזכיין הישראלי לא נבהל מהחרם ונראה שהוא רגיל ללחצים מצד החברה העולמית. "אני מתכוון להמשיך למכור את הגלידות עד לתום תקופת הזיכיון. בשבועיים הקרובים אנסה לשכנע את בן אנד ג'ריס העולמית לחזור בה מההחלטה". אמר זינגר והטיל פצצה: "אם לא אצליח, אני אכן בוחן את האפשרות להתחיל בשיווק חלופי של גלידה ישראלית כחול לבן". כך אמר הזכיין ל'מעריב'.

זינגר יודע כי יהיה ביקוש למותג גלידה ישראלי עצמאי בראשותו. איש העסקים רמי לוי מסר לזינגר השבוע כי: "אני רוצה לחזק את היצרן בארץ ואומר לו, תייצר את אותה גלידה עם מותג פרטי ואנחנו נמכור אותה חזק ברשת שלנו".

אתמול חשף זינגר מה קרה למכירות החברה מאז החלה סערת החרם. זינגר סיפר להפתעת רבים כי מכירות החברה דווקא זינקו בעשרות אחוזים. "מאז שעות הבוקר חל גידול משמעותי ברכישת הגלידות שלנו - למעלה מ-21% מיום רגיל. אל תפסיקו' חייבים להפעיל לחץ באמצעות כל האמצעים הדרושים על תאגיד יוניליוור, בעלי בן אנד ג'ריס העולמית, בכדי להפוך את הקערה על פיה". אמרו בחברה.

אמש הגיע תגובה מצד גורם אמריקאי רשמי לחרם. משרד החוץ האמריקני אמר על החרם של בן אנד ג'ריס: "לא ניכנס לשיקוליה ועיניHניה של חברה פרטית. עמדתנו לגבי ה-BDS ברורה, נמשיך לפעול נגד דה-לגיטימציה למדינת ישראל, ונסייע לה ברחבי העולם במלחמתה נגד מי שמנסה לעשות לה דה לגיטימציה".