מיכאלי נגד רגב נדחתה חובת התקנת המערכת למניעת שכחת ילדים ברכב: "נדרשים תיקונים"

שרת התחבורה פנתה לוועדת הכלכלה בכדי לדחות את מועד החובה להתקנת המערכת עד ליוני 2022, וביקרה את קודמתה בתפקיד מירי רגב: "אופן שבו נקבעה התקנה דורש חשיבה נוספת ותיקונים מהותיים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/07/21 15:45 יא באב התשפא

נדחתה חובת התקנת המערכת למניעת שכחת ילדים ברכב: "נדרשים תיקונים"
צילום: shutterstock

שרת התחבורה מרב מיכאלי ערכה התייעצויות עם גורמי מקצוע, ולאחר דיונים בהם הוצגו העמדות השונות, החליטה השרה לפנות לוועדת הכלכלה בכנסת בכדי לדחות את מועד החובה להתקנת מערכת לשכחת ילדים בכמעט שנה, עד לחודש יוני 2022. התקנה אמורה היתה להיכנס לתוקפה בתחילת החודש הבא.

מטרת הדחייה היא לבחון את הדרכים החלופיות של מערכות מסוג זה, תוך התחשבות בצרכי המשתמשים בהן בהיבטים השונים. "ילדות וילדים שנשכחים ברכב זוהי תופעה כואבת ונוראית", אמרה מיכאלי. "אני קוראת לכל ההורים - התמקדו בילדיכם, והימנעו מהסחות הדעת השונות, ובעיקר מאלה הנגרמות מהשימוש בטלפונים סלולריים. משרד התחבורה שם בראש ובראשונה הצלת חיים כמטרה עליונה".

מיכאלי ביקרה את השרה הקודמת, ח"כ מירי רגב, על דרך קבלת ההחלטה בנושא: "האופן שבו נקבעה התקנה דורש חשיבה נוספת ותיקונים מהותיים כדי שהיא תוכל לממש את מטרתה ולהציל חיים. על כן, החלטתי לפנות לוועדת הכלכלה בבקשה לדחות את כניסת התקנות לתוקף לחודש יוני 2022".

נזכיר כי בחודש יולי בשנה שעברה הנחתה השרה הקודמת את משרד התחבורה והבטיחות בדרכים לקדם באופן מיידי תקינה ישראלית למערכות למניעת שכחת ילדים ברכב, במקביל לתיקון תקנות התעבורה שיחייבו שימוש במערכות הבטיחות להגנה מפני שכחת ילדים, בנסיעת ילדים עד גיל 5. בתחילת חודש מרץ השנה אישרה ועדת הכלכלה את התיקונים לתקנות התעבורה וצו התעבורה, שמחייבים את התקנת המערכת. 

במסגרת התקנה, כל רכב פרטי המסיע ילדים מתחת לגיל 5 יהיה חייב להתקין את המערכת. מי שייתפס מסיע ילדים מתחת לגיל 5 כשברכבו לא מותקנת מערכת המתאימה לתקן שנקבע בתקנות, צפוי לקנס של 250 שקלים ול-4 נקודות. בנוסף, התקנת מערכת בטיחות שאינה עומדת בדרישות התקנות, תיחשב לעבירה פלילית של המתקין.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן