הדגלים השחורים מתקפלים: "האיום המיידי על הדמוקרטיה הישראלית הוסר - ניצחנו"

הארגון שהפגין במשך חודשים ארוכים נגד ראש הממשלה היוצא בנימין נתניהו, הודיע כי הוא מפסיק את פעילותו. "ללא המאבק חסר הפשרות של כולנו לא היינו מגיעים ליום הזה", מבהירים בארגון

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 24/06/21 20:18 יד בתמוז התשפא

הדגלים השחורים מתקפלים: "האיום המיידי על הדמוקרטיה הישראלית הוסר - ניצחנו"
הדגלים השחורים מתקפלים, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

במשך חודשים ארוכים איישו חברי ארגון 'הדגלים השחורים' בהפגנות בצמתים רבים ברחבי הארץ, ובעיקר אל מול בית ראש הממשלה ברחוב בלפור, בדרישת "לך", מראש הממשלה היוצא בנימין נתניהו. כעת, משזהות העומד בראשות הממשלה התחלפה, מודיעים ראשי הארגון: "אנחנו מניחים כעת את הדגל השחור ומניפים בגאון את דגל מדינת ישראל". 

"חברות וחברים, שותפים ושותפות לדרך", פתחו ראשי הארגון במכתב שהופץ, "מדינת ישראל יצאה לדרך חדשה על הנתיב הנכון. האיום המיידי על הדמוקרטיה הישראלית הוסר. ניצחנו. עמדה בפני האיום הגדול מיום הקמתה - פירוק של השיטה הדמוקרטית והפיכתה לדיקטטורה".

"כשיצאנו לדרך עם דגל שחור ביד והצטרפנו לוותיקי המחאה, לא יכולנו לתאר את מה שיבוא. את ההתגייסות המדהימה מכל קצוות הארץ, את מאות אלפי האזרחים והאזרחיות שיצאו לצמתים, לגשרים, להפגנות, לבלפור. את עשרות הארגונים והיוזמות שקמו מתוך הקריאה למלחמה עבור המדינה. שלא תהיה לכם ולכן שניה אחת של ספק - ללא המאבק חסר הפשרות של כולנו לא היינו מגיעים ליום הזה".

הפגנה מול בית ראש הממשלה. ארכיון

הפגנה מול בית ראש הממשלה. ארכיוןצילום: הדס פרוש, פלאש 90

ראשי הארגון המשיכו ואמרו כי, "תנועת 'הדגלים השחורים' השיגה את המטרה ההיסטורית אשר קבעה לעצמה - הוצאת האיום הגדול ביותר על מדינת ישראל מכיסא ההנהגה של המדינה. עכשיו זהו זמנה של ההנהגה הנבחרת לבנות את המערכות מחדש ולפעול לחיזוק הדמוקרטיה על כל המשתמע מכך. פינינו עבורה את הדרך. אנחנו מניחים כעת את הדגל השחור ומניפים בגאון את דגל מדינת ישראל". 

"מהרגע הראשון היתה לנו אמונה ברורה: אין דבר היכול לעמוד בדרכם של מיליוני אנשים הקוראים לשינוי. התארגנויות אזרחיות הן חוד החנית של הדמוקרטיה. הן הקובעות את עתידה של המדינה", אמרו ראשי הדגלים השחורים והבהירו, "בימים הקרובים נעסוק בתיעוד, סיקור וסיכום כל אותן התארגנויות. לאחר מכן קבוצות העדכונים הראשיות יודממו. אנו גאים בקהילות המקומיות שנוצרו במחאה בגשרים בצמתים ובכל הארץ  ובטוחים שעם הכלים והידע שנצבר תקומנה יוזמות חדשות ו֫חשובות במטרה לקדם את מדינת ישראל למקום טוב יותר. תחי מדינת ישראל". 
 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן