הקורונה לא עוזבת: בנימינה כתומה, מודיעין צהובה ו-110 מאומתים חדשים

נגיף הקורונה מתפרץ בישראל בפעם הרביעית, ומנתוני משרד הבריאות עולה כי ישנם 554 חולים פעילים בישראל, מתוכם 26 חולים במצב קשה ו-18 מונשמים. 76 מהחולים החדשים הם מתוך מסגרות החינוך השונות

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 23/06/21 11:07 יג בתמוז התשפא

הקורונה לא עוזבת: בנימינה כתומה, מודיעין צהובה ו-110 מאומתים חדשים
צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ההתפרצות הרביעית. משרד הבריאות מעדכן הבוקר (ד') את נתוני תחלואת הקורונה שנמצאים בעליה חדה כבר מספר ימים. מהנתונים החדשים עולה כי אתמול אומתו לנגיף 110 בני אדם נוספים ושיעור הבדיקות החיוביות עומד על 0.3%, מתוך 45,175 בדיקות. בישראל ישנם 554 חולים פעילים, מתוכם 26 חולים במצב קשה, 19 קריטיים, ו-18 מונשמים. עד כה מתו מהנגיף 6,428.

על פי הנתונים, 76 מהחולים החדשים מגיעים מתוך מסגרות החינוך השונות, כאשר מדובר ב-64 תלמידים, עשרה מהחינוך הביתי ושני אנשי צוות חינוכי. אליהם מצטרפים 14 חולים ששבו מחו"ל לאחרונה, שני בני אדם נדבקו בביתם ו-18 מקרים נוספים נמצאים בבדיקת משרד הבריאות. לפי מודל הרמזור, מרבית היישובים בישראל עודם בצבע ירוק. היחידות שבהן הדירוג ירד הן בנימינה-גבעת עדה המדורגת ככתומה, וכן מודיעין-מכבים-רעות - צהובה.

באמ"ן אומרים הבוקר כי העלייה החדה במספר החולים משקפת בימים האחרונים עלייה בהדבקה משמעותית בקהילה אך משלבת גם הדבקה שמקורה בחו"ל. מקדם ההדבקה אינו מבחין כרגע בין שני מקורות התחלואה אך כאמור בשבוע האחרון רובו מושפע מעלייה משמעותית בתחלואה בקהילה.

"בשלב זה לא ניתן לקבוע עדיין אם ההתפרצות הנוכחית תימשך לאורך זמן", מסבירים באמ"ן, "אך ברור שנדרשות פעולות מידיות לקטיעת שרשראות ההדבקה, לפחות עד להחזרת המצב לקדמותו. בתוך כך יש לשקול החזרת חובת עטיית מסכות בחללים סגורים, לצד אכיפה הדוקה של הבידוד לכל הנדרשים בכך". 

במרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה, מסכמים ואומרים כי יש להמשיך לפעול בנחישות למניעת חדירת הווריאנט ההודי מחו"ל ולעיכוב המשך התפשטותו בארץ. בד בבד הם אומרים, מומלץ להאיץ את קצב ההתחסנות בארץ בקרב הזכאים להתחסנות שטרם חוסנו, כולל בני ה-12-15 ובפרט לוודא כי מחוסנים שחוסנו במנה אחת בלבד ישלימו בהקדם את קבלת המנה השנייה.