טקס האזכרה לחללי צוק איתן | בנט: "תושבי עוטף עזה אינם אזרחים סוג ב'"

נשיא המדינה המכהן ריבלין, נשיא המדינה הנבחר הרצוג, ראש הממשלה ושר הביטחון לקחו חלק בטקס המציין 7 שנים למבצע ברצועת עזה. עוד לפני דבריו של בנט, צעק לעברו אב שכול: "הסתבר בשומר החומות שלא חייבים להכניס את הצבא פנימה, למדתם את זה בעקבות צוק איתן?"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/06/21 17:25 י בתמוז התשפא

טקס האזכרה לחללי צוק איתן | בנט: "תושבי עוטף עזה אינם אזרחים סוג ב'"
בנט, ריבלין וגנץ בטקס, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

7 שנים למבצע צוק איתן. ראש הממשלה נפתלי בנט השתתף הערב (א') בטקס האזכרה לחללי "צוק איתן". בטקס לוקחים חלק גם יו"ר האופוזיציה וראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, נשיא המדינה הנבחר יצחק הרצוג, הנשיא המכהן ראובן ריבלין ושר הביטחון בני גנץ. מחוץ לטקס מתקיימת הפגנה של חבריו של סגן הדר גולדין ז"ל שגופתו מוחזקת ברצועת עזה בידי ארגון הטרור חמאס.

כשעשה בנט את צעדיו לעבר דוכן הנואמים, מאיר תורג'מן, אביו של אביתר-משה ז"ל שנהרג בצוק איתן, צעק לעברו בכאב רב ובטענות קשות: "כבוד ראש הממשלה, הסתבר בשומר החומות שלא חייבים להכניס את הצבא פנימה, למדתם את זה בעקבות צוק איתן? אתה בין אלה שדירבנו את ראש הממשלה להיכנס לתוך עזה! מה קרה? השארתם חצי מהנהרות! לא היה קורה כלום, הייתם מפציצים אותם מהאוויר, מה קרה ריבונו של עולם?!". 

ראש הממשלה בנט אמר בפתח דבריו: "כמעט שבע שנים חלפו והמלחמה על קיומנו נמשכת, אויבנו ממשיכים, גם היום, לשלול את עצם קיומנו כמדינה יהודית בארץ ישראל. אבל אלימות וטרור הם לא תופעות טבע או גזירות גורל שמדינת ישראל אמורה להשלים איתן. ברצועת עזה, מצדו השני של הגבול, יצטרכו להתרגל לתפיסה ישראלית אחרת, של יוזמה. של תקיפות. של חדשנות".

"עמדתנו ברורה", קבע בנט ואמר כי היריבות שלנו היא לא עם האוכלוסייה העזתית. "אין כוונה לפגוע במי שלא קם עלינו להורגנו, ואנחנו לא שונאים את אלה שמוחזקים כבני ערובה בידי ארגון טרור אכזרי ואלים. לפעמים אותם אנשים משמשים מגן אנושי מכוון סביב מכונות הריגה. אך באותה העת, יכירו אויבנו את הכללים: לא נסבול אלימות, לא נסבול טפטופים, לא נבין או נכיל סוררים. הסבלנות שלנו אזלה. תושבי עוטף עזה אינם אזרחים סוג ב'. מי שגר בשדרות, באשקלון, בכפר עזה או בעלומים, זכאי לחיות בשקט ובביטחון, כמו כל אזרחי מדינת ישראל".

"אנחנו מציינים שבע שנים למבצע צוק איתן. שבע השנים בהן מחזיקים מחבלי חמאס בחללי צה"ל, הדר גולדין ואורון שאול זכרם לברכה, הן שבע שנים יותר מדי. אלו גם שנים ארוכות של געגוע וציפייה שנגזרו על משפחותיהם של אזרחינו, אברה מנגיסטו והשאם א-סייד, המוחזקים בידי חמאס. נעשה כל שביכולתנו על מנת להשיבם הביתה".

ראש הממשלה הזכיר גם את הבטחות העבר בנושא השבת הבנים. "אני יודע ששמעתם לאורך השנים הרבה הבטחות והצהרות. המשפחות ידעו אכזבות ומפחי נפש רבים. כעת, זוהי המשמרת שלנו, זוהי המחויבות שלנו. אנחנו היינו שם כששלחנו את הבנים פנימה ואנחנו כאן כדי להמשיך במחויבות. אנחנו נפעל בנחישות כדי שנוכל לומר: "יֵשׁ שָׂכָר לִפְעֻלָּתֵךְ, וְיֵשׁ תִּקְוָה לְאַחֲרִיתֵךְ... וְשָׁבוּ בָנִים לִגְבוּלָם". נפעל על מנת לעמוד במשימה קדושה זו".

גנץ: "מבצע צוק איתן הביא לשנים של שקט ופריחה של העוטף"

שר הביטחון, בני גנץ, נאם בטקס והתייחס לבחירתו של נשיא איראן החדש. "כל אופציות התקיפה על השולחן, וכל המאמצים המופעלים- ימשיכו להיות מופעלים גם בעתיד. אנו עומדים בפני אתגרים רחוקים וקרובים – בחירתו של ראיסי לנשיא איראן, היא עוד עדות להקצנה הצפויה ולתוקפנות האיראנית המתמשכת. ישראל תמשיך לפתח את היכולות הנדרשות להגן על עצמה, מול כל איום ואת זאת נעשה ביחד עם ידידנו האמריקאים וכל שותפינו ברחבי העולם".

על רצועת עזה אמר: "מבצע ״צוק איתן״ הביא לשנים של שקט ופריחה של העוטף, לאור ההישג הצבאי וכל זאת במחיר כואב מנשוא. כעת, לאחר מבצע שומר החומות – עלינו למנף את ההישג הצבאי למהלך מדיני ולהקפיד שמה שהיה – הוא לא מה שיהיה. אנו פועלים להביא לשקט ארוך טווח, לחיזוק הגורמים המתונים ובראשם הרשות הפלסטינית, להשבת הבנים הביתה, וכן, גם ליצירת מציאות טובה יותר לשכנינו בעזה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן