מרגש: המשטרה הגשימה חלום לילד עם צרכים מיוחדים

לילד שמואל אייזיק מירושלים היה חלום: להתגייס למשטרת ישראל. בזכות רס"ב מוחמד סואעד החלום הזה הושלם ושלמה קיבל יום מיוחד בתחנת המשטרה לב הבירה "כשאני רואה ילד שמח ששוכח מהמגבלות שלו זה נותן לי כח"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/06/21 13:56 י בתמוז התשפא

מרגש: המשטרה הגשימה חלום לילד עם צרכים מיוחדים
צילום: דוברות המשטרה

לכל אדם יש רגע בחיים, זה היה הרגע שלי כך בעיניים נוצצות מהתרגשות סיפר רס"ב מוחמד סואעד על הגשמת חלום לילד מיוחד בירושלים. רס"ב סואעד, שוטר ברמ"ח אבריו, בדואי מצפון הארץ ואב לחמישה ילדים משרת בתחנת לב הבירה בירושלים כבר 13 שנים. בתפקידו הנוכחי הוא משמש כשוטר קהילתי בשכונות נחלאות ומוסררה בהם מתגוררת אוכלוסייה מגוונת ובתוכה אוכלוסייה חרדית.


סועד מחייך תמיד, מחפש לעשות טוב לכל אחד "זה החיים שלי לחייך ולעשות טוב לתושבים באזורים בהם אני מסייר" ואכן בימים האחרונים החל במסע לחפש מישהו, ילד שזקוק לחיוך ולנסות להגשים לו את החלום. לאחר מספר רב של שיחות עם תושבי שכונת מוסררה נמצא הילד שחלם כל חייו להיות שוטר.

צילום: דוברות המשטרה

 

מדובר בשמואל אייזיק ילד מיוחד במינו שחיוכו כובש. "הגעתי למשפחה על סמך סיפורים ומיידע שקיבלתי, דפקתי בדלת והצגתי את עצמי" מספר השוטר הקהלתי. "מיד כאשר הילד ראה אותי הוא אמר לי שהחלום שלו להיות שוטר". מול בקשה כזו לא רק שלא נשארתי אדיש, אלא עשיתי את כל מה שיכולתי על מנת להגשים את חלומו של הילד המיוחד.

במהרה התקבלו כל האישורים 'לגיוסו המהיר' של שמואל אייזיק ואף הוכן רכב משטרתי מיוחד 'ניידת המשאלות' בבוקרו של יום השוטרים הגיעו אל ביתו ובליווי אביו ובן משפחה נוסף נכנסו לניידת ובשעטה הגיעו אל תחנת 'לב הבירה' במגרש הרוסים בירושלים. השוטרים היו מוכנים לגיוס, המתקן המשטרתי כולו היה דרוך לכניסתו של השוטר המיוחד. שמואל אייזיק לבש את מדי השוטרים המיוחדים שהותאמו לו, קיבל דרגות מפקח ויצא ליום השתלמות מרגש.

ראשית פגש את הנשקים האחראים בתחנה על כלי הנשק השונים והוא בחר ל'התנסות' דווקא ברובה עתיק מלפני שנים רבות. ההסברים ניתנו ולא היה מאושר מהשוטרים ומהילד המיוחד כאשר עמד בתנוחת ירי כמקצוען לכל דבר ועניין. על פי בקשתו הוא פגש את כלבני משמר הגבול שהביאו את הכלבים המיוחדים העוסקים בסיוע לשוטרים במגוון נושאים. שמואל אייזיק החזיק את הכלב ויצא למשימות גילוי חומרי נפץ ומטענים חשודים ברחבי התחנה ובעודו במשימה זו נקרא אל ניידת המשטרה במטרה לסייע לשוטרים לאכוף את החוק כלפי נהגים ולדאוג שהתנועה תזרום כצפוי. שמואל אייזיק הפעיל את צופרי הניידת ואת מערכת ההגברה 'ועשה סדר בכבישים של ירושלים'.

צילום: דוברות המשטרה

 

בהמשך היום עקב צורך מבצעי דחוף, שמואל אייזיק הועבר למחלקה לזיהוי פלילי ושם כאשר הוא מצויד בחליפה מיוחדת ובאמצעים נוספים סייע לשוטרים לפיענוח פרשה אפלה וללכוד את העבריינים'. לאחר מספר שעות של התנסות ואימון הוחלט בתחנת 'לב הבירה' כי יש מקום 'לגייס' את שמואל אייזיק וסגל פיקוד התחנה העניק לו את תעודת השוטר המיוחלת.

רס"ב סואעד מוחמד שהגה וביצע את כל יום החיזוק לילד המיוחד סיפר על פעילות 'ניידת המשאלות' של משטרת ישראל. 'ניידת המשאלות' תוכננה כך שתתאים לרוב צרכי הילדים (מגיל 3 עד 18 בלבד) הסובלים מבעיות בריאותיות ומוגבלויות שונות. השוטרים שלנו מאתרים את הילדים או שישנם כאלה הפונים אלינו והם יגיעו עד לביתם של הילדים שיימצאו מתאימים, ויעניקו להם חוויה מעשירה ובלתי נשכחת מספר רס"ב סואעד מוחמד "כשאני רואה ילד שמח ששוכח מהמגבלות שלו זה נותן לי כח ומטעין את המצברים שלי ושולח אותי למשימת קודש למצוא את הילדים הבאים שזקוקים לסיוע, אני אגיע אליהם ואסייע להם.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן