יריב לוין הוא יו"ר סיעת הליכוד החדש | בהמשך: החלטה האם לקיים פריימריז

הליכוד דנה היום בדבר האפשרות לערוך פריימריז לראשות המפלגה, בנוסף תצא הודעה לראשי הסניפים להגביר את קצב ההתפקדות לקראת ועידת המפלגה בשנה הבאה | בפה אחד: ח"כ לוין הוא מרכז האופוזיציה ויו"ר הסיעה אחרי ח"כ זוהר

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 17/06/21 15:35 ז בתמוז התשפא

יריב לוין הוא יו"ר סיעת הליכוד החדש | בהמשך: החלטה האם לקיים פריימריז
יריב לוין, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ישיבת סיעת הליכוד במצודת זאב החלה היום (ה') בשעות הצהריים, בישיבה ידונו ככל הנראה בחלוקת הוועדות והתפקידים של חברי הסיעה באופוזיציה. במסגרת הקרב על תפקיד יו"ר סיעת הליכוד, ערכו חברי הכנסת הצבעה על היו"ר החדש ולתפקיד נבחר ח"כ יריב לוין. 

מזכירות תנועת הליכוד בראשות ח"כ ישראל כץ, צפויה להתכנס בשבוע הבא לדיון על עתיד המפלגה. בתנועה טרם החליטו האם לקיים פריימריז לראשות המפלגה. כמו כן, מזכירות התנועה תעודד את ראשי הסניפים להגביר את קצב המפקד לשורות התנועה לקראת ועידת הליכוד שעתידה להתקיים בשנה הבאה, כך פורסם ב'מעריב'.

היום מתכנסים חברי הכנסת של הסיעה בכדי לדון בחלוקת הוועדות והתפקידים אליהם יתמנו חברי הכנסת באופוזיציה. הקרב בין השרים לשעבר לא יהיה פשוט וייתכן כי ח"כ בנימין נתניהו יערוך הצבעה בנושא החלוקה. 

במהלך ישיבת הסיעה ערכו הח"כים הצבעה על תפקיד היו"ר. ח"כ מיקי זוהר, היו"ר המכהן, בחר שלא להתמודד על התפקיד וקרא לכל חברי הסיעה להצביע לח"כ לוין למען הצלחת הליכוד: "רק בלכידות ובאחדות בע"ה נחזור מהר להנהגת המדינה". מול לוין התמודדה ח"כ גילה גמליאל אך החליטה לבסוף שלא להתמודד ולוין נבחר לתפקיד פה אחד. לאחר היבחרו אמר לוין: "נעבוד על חלוקת התפקידים בשיתוף פעולה עם השותפים שלנו לאופוזיציה".

מי יעמוד בראש המפלגה?

עוד בטרם החולט האם יערכו בחירות לראשות המפלגה, הקרב על ראשות הליכוד כבר בעיצומו וזה לא סוד. לפני יומיים הודיע ח"כ אבי דיכטר בראיון ב'כאן רשת ב' כי בכוונתו "להתמודד על ראשות הליכוד, ומשם להתמודד על ראשות הממשלה".

בשבוע שעבר ערך ח"כ ניר ברקת כנס פעילים גדול בגני התערוכה בתל אביב, בו הציג למשתתפים את חזונו הפוליטי והמדיני עבור מדינת ישראל וחווה את דעתו בנושאים העכשוויים. בנוגע לפריימריז, אמר: "זו לא העת לפריימריז מיותרים, עלינו להתמקד באיחוד המחנה הלאומי מחדש וחזרת הליכוד לשלטון".

ברקת בכנס שקיים

ברקת בכנס שקייםצילום: Avshalom Sassoni/Flash90

עוד הוא אמר: "את הביחד שאנו חווים הערב אין לאף תנועה אחרת. הליכוד היא התנועה המשמעותית ביותר, השורשית והחזקה מכל התנועות. באחדות, ביוזמה, בחדשנות ובאומץ לב נחזור וננהיג את המדינה לביטחון, להישגים ולעוצמה".

כזכור, מספר ימים לפני הכנס שערך ברקת, תקף אותו ישראל כץ וטען כי הוא פועל נגדו וחותר תחת נתניהו. "אני משוכנע שהתקפותיו של ח״כ ברקת, בגלוי ובאמצעות ס.מ.ס אנונימיים שנשלחים נגדי, ידחו בבוז על ידי חברי הליכוד, ואני פונה אליו פעם נוספת לבטל את הכנס החתרני שאירגן נגד ראש הממשלה. בתקופה זו על כולנו לעמוד יחד במאבק על עקרונות הליכוד והובלת מדינת ישראל".

 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן