מות קצין המודיעין בכלא | כוכבי: כמעט פגע בסוד גדול - בדקה ה-90 עצרנו אותו

בכנס לזכרו של הרמטכ"ל ה-15 ליפקין-שחק, התייחס הרמטכ"ל ללחימה ברצועת עזה, והבהיר: "מבצע 'שומר החומות' במהותו לא נועד להכריע את רצועת עזה" | כוכבי אמר בנוגע לפרשת מותו של קצין המודיעין כי, "צר לי מאוד על כך. הקצין הוא חייל שלי, גם אם הוא עשה עבירה חמורה ביותר"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 09/06/21 09:54 כט בסיון התשפא

מות קצין המודיעין בכלא | כוכבי: כמעט פגע בסוד גדול - בדקה ה-90 עצרנו אותו
הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, צילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל רב אלוף אביב כוכבי, שכהונתו הוארכה לאחרונה לשנה הרביעית, נאם הבוקר (ד') בכנס לזכרו של הרמטכ"ל ה-15 אמנון ליפקין שחק והתייחס לתוצאות מבצע "שומר החומות" שנגמר לפני כשבועיים, והכריז: "חמאס והג'יהאד האיסלאמי חטפו מכה חזקה מאוד".

"מבצע 'שומר החומות' במהותו לא נועד להכריע את רצועת עזה", הבהיר כוכבי, "אלא להפעיל עוצמה צבאית כזאת שתשלול יכולות רבות מחמאס וגא״פ, ותייצר הרתעה שאני משאיר לזמן לשפוט. במבחן שלילת היכולות - חמאס והגא״פ חטפו מכה חזקה מאוד. במבצע תקפנו פי שלושה כל יום במטרות איכותיות, מדויקות ובתקיפה מדויקת - מאשר במבצעים קודמים. זה ביטוי ליכולות שצה״ל מפתח וימשיך לפתח". 



"צה״ל הוא צבא העם, זה מחייב גם אותנו. אנחנו מחויבים לשלוח אותם רק למשימות ראויות, זה נכון משגרה ועד מבצע 'שומר החומות'. אנחנו מחויבים למצות את איכות האנשים למקומות הנכונים, מחויבים לבריאות שלהם, לרווחה שלהם וליחס הוגן כלפיהם", הוסיף הרמטכ"ל.

כוכבי התייחס גם לפרשת מותו של קצין המודיעין שנחשד בביצוע עבירות שפגעו בביטחון המדינה: "הקצין מאמ"ן עשה עבירות חמורות ביותר. הוא עשה אותן בכוונה ובמודע, מסיבות שאני לא יודע לתאר. צר לי מאוד על כך. הקצין הוא חייל שלי, הוא חייל של כולנו, גם אם הוא עשה עבירה חמורה ביותר". 

"הקצין לא דומה לאסיר איקס", הבהיר הרמטכ"ל, "הוא היה בשמו המלא מרגע שנעצר ועוד לפני, כמובן. רצינו לשמור על משפחתו, וביחד עם זה, לשמור על סוד גדול שהוא כמעט פגע בו ובדקה ה-90 עצרנו את זה. כך או כך, אסור היה שימות בכלא - ואת זה אנחנו צריכים לתחקר באופן עוקב מעמיק ויסודי, בדיוק כמו שאנחנו עושים בכל תחקיר". 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן