אוהדי אום אל-פחם בקריאות נקמה: "ברוח ובדם נפדה אותך שהיד"

במהלך המשחק הגורלי שהתקיים באצטדיון המושבה בפתח תקווה נשמעו קריאות נקמה של קהל הקבוצה מהמשולש, לאחר שבן העיר נהרג במהלך האלימות הערבית בימי מבצע שומר החומות. ההתאחדות לכדורגל: "יש דוח שופט שבו מצוינות קריאות מצד אוהדי אום אל פאחם וקביליו יפו"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 01/06/21 12:25 כא בסיון התשפא

אוהדי אום אל-פחם בקריאות נקמה: "ברוח ובדם נפדה אותך שהיד"
הלוויית מוחמד כיוואן שנהרג במהלך שומר החומות, צילום: Jamal Awad/FLASH90

אמש (ב') התקיים באצטדיון המושבה בפתח תקווה משחק גורלי. הפועל אום אל-פאחם ניצחה 0:1 את מכבי קביליו יפו מליגה א' דרום במשחק מבחן מכריע, ונשארה עונה נוספת בליגה הלאומית. שחקני אום אל-פאחם נשארו בדוחק רב בליגת המשנה, והגיעו למבחנים לאחר הניצחון במשחק מעורר מחלוקת על מ.ס. כפר קאסם, שנשארה גם היא בליגה.

במהלך המשחק שרו אוהדי אום אל-פאחם שיר נקמה ידוע, "ברוח ובדם נפדה אותך שהיד". התיעוד של האוהדים עלה לרשת וזכה לחשיפה ואהדה רבה בקרב גולשים ערבים בארץ ובעולם. בדף טוויטר מרכזי נכתב כי אצטדיון המושבה נבנה על "אדמות הכפר הכבוש מלאבס". 

מההתאחדות לכדורגל נמסר לחדשות כיפה: "יש דו"ח שופט שבו מצוינות קריאות מצד אוהדי אום אל פאחם וקביליו יפו. הוא עבר לעיונו של תובע ההתאחדות שיחליט אם יש מקום להעמדה לדין".

בשיר הנקמה, התכוונו האוהדים למוחמד כיוואן שנפצע קשה בתאריך 12 במאי, בזמן התפרעויות הערבים במהלך מבצע 'שומר החומות'. כיוואן בן ה-17 נפטר בבית החולים רמב"ם בחיפה כעבור עשרה ימים. לטענת המשפחה בנם נהרג מירי שוטרים.

מהמשטרה נמסר בתגובה לטענות כי: "ב-12 במאי נדרסו קצין משטרה ושוטר שהוזעקו לאירוע יידוי אבנים לעבר כלי רכב בכביש 65. עם הגעתם לזירה, רכב שעבר במקום דרס את הקצין והשוטר שבדרך נס נפצעו באורח קל בלבד. נוכח סיכון החיים הגיבו השוטרים בירי לעבר הרכב שנמלט מהמקום".

"אין מקום לתומכי האויב בליגה הישראלית", אמר חבר הכנסת איתמר בן גביר, "שלחתי בקשה דחופה לאורן חסון, יו"ר ההתאחדות לכדורגל, לנקוט בהליכים נגד הפועל אום אל פאחם ואוהדיה. לא ייתכן שקבוצה המשחקת בליגה הישראלית תשלים עם קריאות של הסתה לטרור ואלימות. יש למנוע במיידי את כניסת האוהדים למגרשים ולהשעות את הקבוצה ממשחקים".


צילום: מתוך הרשתות החברתיות לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים