גנץ: "נתניהו הוליך אותי שולל"

שר הביטחון העניק ראיונות למספר כלי תקשורת אמש, עם סיום מבצע שומר החומות, ואמר כי הוא וראש הממשלה אמנם עובדים יחד, אך בכל הקשור לניסיונות להקמת ממשלה המדינה צריכה משהו חדש. "איני מתכוון לחדש את שיתוף הפעולה איתו"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 23/05/21 00:15 יב בסיון התשפא

גנץ: "נתניהו הוליך אותי שולל"
שר הביטחון גנץ, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

שר הביטחון בני גנץ, העניק אמש (ו') מספר ראיונות לכלי התקשורת עם סיומו של מבצע "שומר החומות" וכניסת הפסקת האש לתוקפה. במהלך דבריו אמר, כי הפעולה הצבאית הסתיימה וכעת נדרשת פעולה מדינית. במישור הפוליטי אמר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ניסה שוב, אבל הפעם הוא לא ייתן הזדמנות לממשלה עם נתניהו.

תכנית צה"ל לשינוי המציאות מול עזה: הדרישות מממשלת ישראל

"לא הייתה פה פוליטיקה במבצע הזה, וגם לא הייתי נותן לפוליטיקה להיכנס לפה", אמר שר הביטחון באולפן שישי. "ראש הממשלה ואני עובדים בנושא הביטחוני כתף לכתף. אני חושב שהנושא הביטחוני הוא מעבר לנושאים הפוליטיים". לאחר הפרגון המרומז, גנץ אמר כי "המדינה צריכה משהו חדש, אבל נדמה שרעיון ממשלת השינוי גווע".

גם בראיון ל-ynet אמר גנץ כי ישראל צריכה דרך חדשה. "או שישראל תגיע לשם דרך ממשלת שינוי, או שהיא תגיע לשם דרך בחירות - אני לא אשתף פעולה עם נתניהו. הוא הוליך אותי שולל במגרש הפוליטי ואיני מתכוון לחדש את שיתוף הפעולה איתו", קבע. 

עוד אמר שר הביטחון באולפן שישי, כי עם סיום הפעולה הצבאית בעזה, הגיעה העת לפעול מדינית. "צריך לדבר יותר עם הרשות הפלשתינית, צריך להביא את מדינות האזור, צריך להביא את הקהילה הבין-לאומית. צריך לחפש ערוצים של מתינות ולהתנות את הדברים האלה בפיתוח אזרחי נכון של רצועת עזה". גנץ  הדגיש: "שיקום הרצועה תלוי בדבר אחד – עניין השבויים והנעדרים". 


(הריאיון המלא של שר הביטחון באולפן שישי)