חשש מחדירת כלי טיס בלתי מאוייש | צה"ל ממשיך לתקוף ברצועה

אזעקות הופעלו כל הבוקר ביישובי הדרום והשפלה ומאוחר יותר גם בקרית גת. צה"ל ממשיך לתקוף, הפיל כטב"ם ששוגר לעבר עוטף עזה וחיסל חוליית פעילי ג'יהאד איסלאמי. ‏אזעקה בעת הלוויית הילד עידו אביגל ז"ל שנהרג בשדרות, הנוכחים נשכבו על הקרקע

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 14/05/21 14:15 ג בסיון התשפא

חשש מחדירת כלי טיס בלתי מאוייש | צה"ל ממשיך לתקוף ברצועה
הפצצה בעזה, צילום: Abed Rahim Khatib/FLASH90

ליל מלחמה. ארגון הטרור חמאס שיגר רקטות רבות במהלך הלילה (ה') אל יישובי עוטף עזה, הדרום והשפלה. באשקלון קרסו 2 בניינים ובבאר שבע 3 בתים ספגו פגיעות ישירות. במושב שתולים אישה בת 87 נחבלה בצורה קשה בעת שרצה לממ"ד, מאוחר יותר מתה מפצעיה. קשיש נוסף נפצע באורך קל לאחר שנחבל גם הוא בדרכו למרחב מוגן. באשקלון גבר כבן 50 נפגע מרסיס ומצבו קשה, הוא נותח במהלך הלילה מצבו השתפר. 

במהלך הלילה נקבע בבית החולים תל השומר, מותה של אישה כבת 50, לאחר שנפצעה לפני שלושה ימים בדרכה לממ"ד. היא הקורבן הישראלי התשיעי מאז תחילת המבצע.

10:24 - לוחמי ההגנה האווירית יירטו כלי-טיס בלתי מאויש שחצה משטח הרצועה לשטח מדינת ישראל.

10:31 - מוקדם יותר היום, מטוסי-קרב וכלי-טיס של חיל-האוויר תקפו מספר עמדות שיגור תת קרקעיות של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה וכן עמדת משגר של כלי-טיס שכוונו למרכז הארץ.

10:48 - לפני זמן קצר, כלי-טיס של חיל-האוויר תקפו מספר עמדות תצפית של ארגון הטרור חמאס בצפון ומרכז רצועת עזה. צה״ל ממשיך לתקוף מטרות טרור ברחבי רצועת עזה וימשיך לפעול בעוצמה ככל שיידרש.

12:30 - לפני זמן קצר, כלי-טיס של חיל-האוויר תקף חוליית פעילים של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה, בזמן שהייתה בהכנות לשיגור רקטות למרכז הארץ. 



13:20 -לפני זמן קצר, כלי-טיס של חיל-האוויר תקף חוליית נ"ט של ארגון הטרור חמאס בסג'עיה, בזמן שהייתה בהכנות לירי נ"ט לעבר שטח ישראל.

13:36 - לפני זמן קצר, כלי-טיס של חיל-האוויר תקף וסיכל חוליית פעילים של ארגון הטרור גא״פ בצפון רצועת עזה תוך סגירת מעגל מהירה של יכולות מודיעין ואש של אוגדת עזה.

‏אזעקה הופעלה בעת הלוויית הילד עידו אביגל ז"ל שנהרג בשדרות, הנוכחים נשכבו על הקרקע.
נכון לשעה 7:00: החל מהשעה 19:00 אמש, זוהו כ-190 שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל. כ-30 שיגורים נפלו בשטח הרצועה. 

דובר צה"ל, תת-אלוף הדי זילברמן אמר הבוקר כי מטוסים, תותחים וטנקים ירו כאלף פצצות, פגזים וטילים לעבר מטרות ויעדים רבים בעזה במסגרת מבצע "שומר החומות": "בסביבות 23:30 התחלנו במתקפה משולבת מהים, מהקרקע ומהאוויר במספר מקומות סביב עזה. הטלנו ב-40 דקות כ-450 פגזים לעבר מטרות. ירינו מעל 500 פגזים, כ-50 פגזים של טנקים. היו 160 מטוסים באוויר בו-זמנית, שיצאו משישה בסיסים".

"היעד הוא פגיעה ב'מטרו' של חמאס - המנהרות של הארגון בצפון הרצועה. פגענו בק"מ רבים של מנהור ונתחקר את היקף הפגיעה בהמשך. ירי הפגזים ונוכחות הכלים המשוריינים יצרה מטרות תוך כדי לחימה כמו חוליות נ"ט שהותקפו במקביל".

בנוסף, אמר זילברמן, כי צה"ל תקף גם בורות עם אמצעי לחימה ואמצעי שיגור, מחרטות של חמאס והג'יהאד האסלאמי, ובורות שיגור ומרגמות. בדבריו אמר, כי ככל הנראה הצליחו לחסל בכיר במערך הנ"ט של הג'יהאד. 

בהתאם להנחיות פיקוד העורף המתעדכנות, הוסרה הבוקר ההנחיה לשהייה במרחבים המוגנים לתושבי יישובי עוטף עזה במרחק של עד ארבעה קילומטרים מגבול הרצועה. עם זאת, אומרים בפיקוד העורף, "יש להישאר בקרבת המרחב המוגן ובקבלת התרעה, להיכנס ולשהות בו 10 דקות". יש להתעדכן כל העת בהתפתחויות ובהודעות המופצות על ידי הרשויות המקומיות ופיקוד העורף.

לאחר חצות דיווח דובר צה"ל: "כוחות אוויריים וקרקעיים של צה״ל תוקפים כעת ברצועת עזה". הבוקר הסביר דובר צה"ל כי בניגוד לפרסומים בתקשורת הזרה, הכוחות לא חצו את הגבול אך כן תקפו מהקרקע.

 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן