העצורים בירי בלוד שוחררו | המשטרה: לא נעצר אף ערבי מתפרע

בבית המשפט בלוד, המשטרה החליטה ברגע האחרון שלא לבקש את הארכת מעצרם של היהודים החשודים בירי בלוד. עורכי דינם: "נדרוש לשחררם ללא תנאים מגבילים" | המשטרה מודה שלא נעצר אף ערבי מתפרע

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/05/21 15:53 ב בסיון התשפא

העצורים בירי בלוד שוחררו | המשטרה: לא נעצר אף ערבי מתפרע
ספר תורה שניצל משריפה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ברגע האחרון: המשטרה החליטה במהלך דיון בבית המשפט בלוד כי לא לבקש את הארכת מעצרם של היהודים החשודים בירי בלוד. בסופו של דבר השופטת ביטלה לחלוטין את בקשת המשטרה להרחקות, אך מכיוון שהמשטרה התכוונה לערער למחוזי, עורכי הדין הסכימו להרחקה של שבוע מלוד. ללא ערבות, ללא מעצר בית כל ארבעת העצורים משוחררים.

השופטת הודיעה שישנן ראיות בימים האחרונים שתומכים בגרסת החשודים. בנוסף החשד ירד מרצח להמתה בקלות דעת, המשטרה מודה שלא נעצר אף ערבי מתפרע. 

עורכי הדין עדי קידר, חי הבר, דוד הלוי ונתי רום כולם מארגון חוננו ידרשו בדיון את שחרורם ללא תנאים מגבילים "המשטרה הגיעה לבימ"ש עם הבקשה לשחרר את העצורים בתנאים מגבילים,  אנחנו נקיים דיון בעניין, נבסס את טענת ההגנה עצמית ונדרוש את לבטל את התנאים מגבילים."

יו"ר סיעת ימינה,ח״כ מתן כהנא, הגיב להחלטת בית המשפט: "התחלה של החלטה טובה. את הגיבורים שהצילו את חיי משפחותיהם מפוגרום יש לשחרר ללא שום תנאים מגבילים ואת הפורעים הערבים שעדיין מסתובבים חופשי יש לעצור מיד ולהעניש בשיא החומרה. בלתי נתפס שהמפגעים עדיין חופשיים."

לוד

לוד צילום: Yossi Aloni/Flash90

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן