מעל 100 רקטות למרחב נתב"ג והדרום | צה"ל ממשיך לתקוף ברצועה

מטח של 100 רקטות לנתב"ג, לוד, השפלה, אשדוד ואשקלון בתגובה לחיסולי צה"ל ברצועה | המערך הלוחם בעוצר יציאות, 9,000 חיילי מילואים גויסו | נתניהו: "זה ייקח עוד זמן אבל בתקיפות רבה" | הלווייתו של הילד עידו אביגל הי"ד שנהרג אמש מפגיעת רסיס קסאם, תתקיים מחר בבית העלמין בקרית גת

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 13/05/21 14:56 ב בסיון התשפא

מעל 100 רקטות למרחב נתב"ג והדרום |  צה"ל ממשיך לתקוף ברצועה
מטח רקטות כבד, צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

חמאס ירה הערב (ה') מטח כבד של 100 רקטות לעבר נתב"ג, לוד, מודיעין, שוהם, השפלה אשדוד ואשקלון. ממד"א נמסר כי לא התקבלו קריאות על נפגעים, למעט בודדים שנחבלו בדרכם למרחב המוגן ומספר נפגעי חרדה.

מדובר צה"ל נמסר כי החל מהבוקר אוגדת עזה איתרה וחיסלה יותר מחמש חוליות ומשגרי נ"ט של חמאס. החוליות הותקפו באזורים שונים לאורך ולרוחב רצועת עזה ובין היתר בעיר עזה, חאן יונס, בית חנון, סג׳אעייה וג'באליה.

עוד לילה במקלטים

עוד לילה במקלטיםצילום: Avi Rokach/Flash90

שר הביטחון, בני גנץ, אישר לצה"ל לגייס עוד 9,000 אנשי מילואים בצו קריאה חריג בהתאם לצרכים המבצעיים, זאת לאחר הערכת מצב ביטחונית. אנשי המילואים נמנים על המערך הלוחם ועל המפקדות התומכות במבצע "שומר החומות", ויוצבו בפיקוד הדרום וכן בפיקוד המרכז ובפיקוד הצפון, במקום כוחות שהוקפצו מהגזרה למשימות אחרות.

מבצע שומר החומות:  צה״ל תקף את דירתו המבצעית של מפקד מערך הכטב"ם של ארגון הטרור חמאס. לפני זמן קצר, תקפו מטוסי קרב של צה"ל את דירתו המבצעית של סאמר אבו-דקה, ראש מערך הכטב"ם של ארגון הטרור חמאס, ששימשה למטרות צבאיות. הדירה נתקפה בעבר במבצע צוק איתן. כמו כן נמסר מדובר צה"ל כי מכינים כוחות לכניסה קרקעית.

צה"ל תוקף בעזה

צה"ל תוקף בעזהצילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

במהלך היום בשעות אחר הצהריים צה"ל הפיל כלי טיס בלתי מאויש שחצה משטח רצועת עזה לשטח מדינת ישראל. כלי הטיס היה במעקב יחידות הבקרה האוויריות מרגע החצייה ועד לרגע הנפילה. בנוסף לוחמי מגלן תקפו משגר נ"ט של ארגון הטרור החמאס שמוקם בבניין מגורים רב קומות בדרום רצועת עזה. ארגון הטרור חמאס ממקם במכוון את נכסיו הצבאיים בלב האוכלוסייה האזרחית ברצועת עזה.

בעקבות המבצע צהל מכניס את כל המערך הלוחם ואת כל ההכשרות לעוצר יציאות, לוחמים בצה"ל יישארו בבסיסים עד להודעה חדשה. הורחב גיוס המילואים, 9000 חיילי מילואים גויסו. 

צה"ל תוקף בעזה

צה"ל תוקף בעזהצילום: Atia Mohammed/Flash90

הלווייתו של הילד עידו אביגל הי"ד שנהרג אמש מפגיעת רסיס קסאם, תתקיים מחר (שישי) בשעה 13:30 בבית העלמין בקרית גת.

במהלך הצהריים מטח של מאה רקטות נורה תוך דקות אחדות מרצועת עזה לעבר שטח ישראל. אזעקות צבע אדום נשמעו בתל אביב, הרצליה, סביון, ראשון לציון, אשדוד, רמת השרון, אור יהודה, כפר חב"ד, בת-ים, בני ברק גבעתיים ואף למבוא חורון ונטף באזור מבואות ירושלים, וכן לבאר שבע ודימונה בנגב שם התבצע יירוט של מערכת כיפת ברזל. כרגע אין נפגעים במטח האחרון. 

תושבים בעוטף עזה התבקשו לנתק מצלמות אבטחה בבתים ובעסקים, זאת בעקבות מידע מודיעיני לפיו חמאס מפעיל לוחמת סייבר, משתלט על המערכות ועלול לאסוף מידע מודיעני . עוד התבקשו התושבים לנתק את המערכות מרשת האינטרנט.

חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ל-4 נפגעים במצב בינוני וקל. ילד בן 7 שנפצע באורח בינוני בגפיים בדרכו למרחב מוגן בגזרת מישור החוף ופונה בניידת טיפול נמרץ לבי"ח שיבא תל השומר כשהוא בהכרה מלאה.

במועצה איזורית לכיש חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח אישה כבת 60 במצב קל עם רסיסי זכוכיות, אישה כבת 40  שנחבלה באורח קל בדרכה למרחב המוגן ואישה נפגעת חרדה.

כלי טיס בלתי מאויש שהמריא מהרצועה, התפוצץ מעל ישוב בעוטף עזה - אין נפגעים. התקבל דיווח על נפילה באזור המועצה האזורית חבל אילות, ליד אילת. כוחות משטרה פועלים לאיתור זירות במושב זוהר בעקבות דיווח על מספר מוקדי נפילות טילים באזור, תיתכן גם פגיעה בבית, כמו כן ישנו דיווח ראשוני על חשש לפצועים. בחמאס טוענים כי שיגרו רקטה עם טווח גדול מ-250 קילומטר לעבר שדה התעופה רמון.

ח"כ מיקי זוהר הגיב למטח הרקטות: "‏אסור לדבר על הפסקת אש מול חמאס. אסור לתת להם להתארגן מחדש לקראת המערכה נוספת. להכות בהם הכי חזק שאפשר, עכשיו."

ראש הממשלה בנימין נתניהו סייר היום (ה') בסוללת כיפת ברזל במרכז והתייחס להמשך המערכה הצבאית מול ארגוני הטרור ברצועת עזה ומבצע "שומר החומות" שנמצא בעיצומו. נתניהו הבהיר כי, "נשיג את המטרה שלנו - להשיב את השקט למדינת ישראל".

"אני פה באחת הסוללות של כיפת ברזל, המפקדים, החיילות והחיילים עושים עבודה יוצאת מן הכלל בהגנה על שמי ישראל ואזרחי ישראל", שיבח ראש הממשלה והוסיף כי, "אי אפשר להגיע ל-100 אחוזים, אבל הם מגיעים קרוב מאוד לזה, וכולנו מעריכים את זה פעמיים: אחת בהגנה, ושתיים בהתקפה". 

נתניהו הדגיש כי, "פעולות ההגנה של סוללות כיפת ברזל נותנות לנו מרחב תקיפה, וצה''ל תקף כבר מאות מטרות, עוד מעט נעבור את ה-1,000, ואנחנו ממשיכים להכות בחמאס תוך כדי הגנה על אזרחינו. זה ייקח עוד זמן אבל בתקיפות רבה, הן בהגנה והן בהתקפה אנחנו נשיג את המטרה שלנו - להשיב את השקט למדינת ישראל".

ראש הממשלה קיבל סקירה במקום ממפקד ההגנה האווירית ת גלעד בירן, מג"ד 137 סא"ל מאור גבריאל ומפקד הסוללה רס"ן אסף אוחנה. בתום הסקירה נתניהו עם הלוחמים של כיפת ברזל ושמע מהם על הפעילות המבצעית. רה"מ נתניהו הודה לצוות על תרומתו לביטחון תושבי ישראל.