נתניהו וגנץ בהצהרה מיוחדת: "חמאס והג'יהאד האיסלאמי - ישלמו מחיר כבד מאוד"

בעקבות הירי הכבד למרכז ולדרום, ראש הממשלה, שר הביטחון, הרמטכ"ל וראש השב"כ מסרו הצהרה מיוחדת בנוגע לתגובת ישראל. גנץ הבהיר: "יש המון מטרות בקנה – זו רק ההתחלה"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 11/05/21 22:16 כט באייר התשפא

נתניהו וגנץ בהצהרה מיוחדת: "חמאס והג'יהאד האיסלאמי - ישלמו מחיר כבד מאוד"
נתניהו בהצהרה המיוחדת. , צילום: ללא

הירי הכבד לעבר המרכז והדרום, הבהיר כי פניה של ישראל לעבר מערכה צבאית ארוכה מול החמאס וארגוני הטרור בעזה. בהצהרה מיוחדת שמסרו הערב (ג') ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון בני גנץ, הרמטכ"ל אביב כוכבי וראש השב"כ נדב ארגמן, מהקרייה בתל אביב, הם התייחסו למצב ולכוונות ישראל להמשך. 

ראש הממשלה נתניהו פתח את ההצהרה ואמר: "אנחנו בעיצומה של מערכה כבדה, מבצע "שומר החומות". צה"ל תקף אתמול והיום מאות מטרות של החמאס והג'יהאד האיסלמי ברצועת עזה. חיסלנו עשרות מחבלים כולל מפקדים בכירים, הפצצנו מפקדות של החמאס, מוטטנו בניינים ומגדלים שמשמשים את ארגוני הטרור. אנחנו ממשיכים לתקוף בכל העוצמה". 

"סיימנו עכשיו התייעצות והערכת מצב עם ראשי מערכת הביטחון, חמאס והג'יהאד האיסלמי, שילמו וישלמו מחיר כבד מאוד על התוקפנות שלהם. אני אומר כאן הערב - דמם בראשם. אזרחי ישראל, אנחנו עומדים מאוחדים מול אויב שפל. כולנו דואבים על ההרוגים, כואבים לשלום הפצעוים ועומדים מאחורי צה"ל וכוחות הביטחון. אני פונה אליכם, להקפיד על הנחיות פיקוד העורף בקפדנות, ולהיכנס למרחבים המוגנים - זה מציל חיים", אמר נתניהו וסיכם לבסוף: "המערכה הזאת תיקח זמן. בנחישות באחדות ובעוצמה. נשיב את הביטחון לאזרחי ישראל". 

שר הביטחון בני גנץ המשיך את הדברים ואמר: "צה"ל פועל ב-24 השעות האחרונות ביחד עם השב"כ, לצידה עם המשטרה, ועושה זאת אופן עוצמתי, במאות תקיפות. מפעלי ייצור, מנהרות ומגדלים שמשמשים את ראשי הארגונים, מתפוררים ברחבי עזה- ועוד יתפוררו. יש המון מטרות בקנה – זו רק ההתחלה".

"אני מכיר את הזירה העזתית", הוסיף גנץ, "ארגוני הטרור נפגעו קשות וימשיכו להיפגע בשל ההחלטה המופקרת שלהם לירות לשטח מדינת ישראל. אנחנו נחזיר את השקט והביטחון ונעשה זאת לטווח הרחוק. פגשתי את ראשי הרשויות בעוטף, שנותנים גב מלא למהלך- וכך כל אזרחי ישראל".

שר הביטחון בני גנץ בהצהרה מהקרייה

שר הביטחון בני גנץ בהצהרה מהקרייהצילום: ללא

שר הביטחון המשיך ואמר כי, "צה"ל, אני מבקש להזכיר, שומר ומגן על כולם- יהודים וערבים כאחד, ואני קורא לכל אזרחי ישראל- זו העת לנהוג באופן אחראי ולהימנע מאלימות הדדית ומאלימות בכלל.
אני, ראש הממשלה וכל הדרג המדיני מגבים את כוחות הביטחון כולם ואת צה"ל בהובלת הרמטכ"ל. ניתן להם לעשות את עבודתם ככל שיידרש, הם עושים עבודה מצוינת וניתן להם להמשיך בה". 

גנץ פנה למדינות השונות, והבהיר: "אני מבקש לומר למנהיגי מדינות העולם- אין מדינה ריבונית שהייתה מקבלת ירי על אזרחיה וריכוזי אוכלוסייה. גם אנחנו לא מקבלים זאת. יש לנו את הזכות והחובה לפעול- כך נעשה. אני מבקש למסור את השתתפותי בצער המשפחות שאיבדו את יקיריהן, לאחל החלמה לפצועים ולבקש מכל אזרחי ישראל- שימרו על הנחיות פקע"ר, הן אכן מצילות חיים ואל לנו לזלזל בסיטואציה בה אנו נמצאים. כולנו נהיה מאוחדים, חזקים ונחושים. ביחד ננצח. רק ביחד".