ברקע איום חמאס: צה"ל תקף בניין רב קומות בעזה - מטחי רקטות בתגובה

בעקבות המטח הקטלני על אשקלון שהביא למותן של שתי נשים, צה"ל חיסל את איאד פתחי פאיק שריר - פעיל בכיר בחמאס. ארגון הטרור העזתי הגיב באיום משלו: "אם התקיפות הישראליות ימשיכו - תל אביב תהיה במוקד של מכת טילים קשה"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 11/05/21 20:37 כט באייר התשפא

ברקע איום חמאס: צה"ל תקף בניין רב קומות בעזה - מטחי רקטות בתגובה
חיל האוויר ביצע סדרת תקיפות בעזה, צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

מבצע "שומר החומות": ברקע איום החמאס בירי לתל אביב, צה"ל פתח בתקיפה כלפי מגדלים רבים ברחבי רצועת עזה, כאשר מגדל הנאדי, בן 13 קומות שנמצא במרכז העיר עזה, נהרס כליל בתקיפת חיל האוויר. דובר צה"ל, תא"ל הדי זילברמן התייחס לתקיפה ואמר: "מעריכים שתקיפת רבי הקומות ברצועה תוביל להרחבת הירי מעזה למרכז הארץ", כאשר מיד לאחר מכן נורה מטח רקטות לעבר יישובי עוטף עזה. 

צה"ל דיווח מוקדם יותר כי עד כה זוהו 630 שיגורים מתחום רצועת עזה, מהם 480 שעברו לשטח ישראל וכן כ-150 שיגורים כושלים שנפלו בשטח הרצועה. לוחמי ההגנה האווירית ומערכות כיפת ברזל יירטו כ-200 שיגורים. 

במטח שנורה מרצועת עזה לאשקלון סביב השעה 14:50, נהרגו שתי נשים במקרים שונים. אחת מהן, ששמה הותר לפרסום היא סומאיה סנטוש בת 30, עובדת זרה מהודו. בתגובה לכך הגיב חיל האוויר הישראלי בתקיפה נרחבת שכללה 80 כלי טיס, בהם 8 חמקנים.

בתקיפה חוסל מפקד מערך הנ״ט של העיר עזה - איאד פתחי פאיק שריר, ששימש כפעיל בכיר בארגון הטרור חמאס והוציא בעבר מספר פיגועים במתווה נ״ט לעבר שטח ישראל. מערך הנ״ט של העיר עזה היה במוכנות לביצוע פיגוע במתווה נ״ט בזמן הסיכול.

בעקבות החיסול, הגיב ארגון הטרור חמאס באיום ישיר על ישראל: "אם האויב ימשיך לתקוף מבנים אזרחיים, תל אביב תהיה במוקד של מכת טילים קשה עוד יותר ממה שהיה באשקלון".  .

מוקדם יותר חוסל ראש מערך הרקטות של הג'יהאד האיסלאמי. דובר צה"ל מסר שבמבצע משותף של צה"ל והשב"כ, בוצעה תקיפה לעבר דירת מסתור בה שהו ראשי מערך הרטקות של הג'יאהד האיסלאמי: סאמח אל-ממלוכ, היה אחראי היחידה הטילאית של צפון רצועת עזה בארגון, בן 34. כמו כן נהרגו מוחמד אבו-אל-עטא, בן 30 וכמאל קריקע בן 34, שהיו גם כן מפקדי שטח במערך הרקטי של הארגון.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן