ח"כ שיקלי: "לכאוס הביטחוני יש כתובת אחת"

חבר הכנסת ממפלגת ימינה יוצא נגד בנימין נתניהו וממשלתו, ואומר כי "אין לנו זמן לאבד חייבת לקום כאן ממשלה לאומית יציבה". בפניה לבנט כתב: "זה הזמן להודיע בקול צלול -ממשלה עם תומכי מחבלים לעולם לא תוקם בקולות מצביעי ימינה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/05/21 11:42 כט באייר התשפא

ח"כ שיקלי: "לכאוס הביטחוני יש כתובת אחת"
עמיחי שיקלי, צילום: Olivier Fitousi/Flash90

ח"כ עמיחי שיקלי ממפלגת ימינה, נחשב לסמן הבעיתי במפלגה וכמי שיצביע נגד הקמת ממשלה הנסמכת על מפלגת רע"מ. שיקלי התייחס הבוקר (ג') למצב הביטחוני במדינה, האשים בכך את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר כי יש להקים ממשלה לאומית. "לכאוס הביטחוני המשתולל מהגליל דרך ירושלים ולוד ועד ועזה יש רק כתובת אחת הממשלה המכהנת והעומד בראשה. אין לנו זמן לאבד חייבת לקום כאן ממשלה לאומית יציבה!", כתב בחשבון הטוויטר שלו. 

תושב לוד חש בסכנה, ירה בנשקו ונעצר לאחר שמהירי נהרג ערבי

מאוחר יותר הוסיף שיקלי ציוץ נוסף בעל מסר דומה: "צו השעה, הקמתה של ממשלה לאומית. למי שלא הבין, ממשלת ימין שתביא לידי מימוש מכסימלי את כלל כוחות המחנה הלאומי. אין אלטרנטיבה אחרת בעת הזו". עוד הוסיף שיקלי פנייה לראשי מפלגתו: "נפתלי, איילת וחבריי לסיעת ימינה: זה הזמן להודיע בקול צלול -ממשלה עם תומכי מחבלים לעולם לא תוקם בקולות מצביעי ימינה".

חברו למפלגה, ח"כ מתן כהנא, ביקר הבוקר בלוד שידעה לילה קשה ומלא בטרור והתפרעויות של ערבים תושבי העיר. בחשבון הטוויטר שלו כתב: "פוגרום. ספרי קודש נשרפים ע"י פורעים ערבים בכיתה א' בתלמוד התורה בלוד. עשור של שלטון נתניהו הביאו לאובדן משילות שהפך לאיום אסטרטגי על מדינת ישראל".

נזכיר כי הבוקר, לאחר חקירה של היחידה ללחימה בפשיעה של מרחב שפלה, נעצר גבר בן 34 תושב לוד, בחשד למעורבות בירי ממנו נהרג תושב העיר, ערבי בן 25.

התושב, כבן 34, נשוי ואב ל-4, איש הייטק, בוגר יחידה מובחרת ומשרת פעיל במילואים, פעיל חברתי בעיר, וחבר בארגון חסד גדול בעיר אשר מסייע לנזקקים, נאלץ הלילה לירות מנשקו האישי אשר מחזיק ברישיון, בכדי להניס פורעים רעולי פנים אשר תקפו קבוצה גדולה של תושבי העיר ובתים באמצעות אבנים, אלות ובקבוקי תבערה.

עו"ד עדי קידר המיצג את העצור, הגיב למעצר וקרא לשחרר את התושב באופן מידי "הלילה עברו תושבי לוד פוגרום קשה, ולילה של טרור, רכבים הוצתו, בתי כנסת נפגעו, אזרחים עברו לינץ' ופונו לבתי החולים - ליל הבדולח של לוד". 

"העובדה שהמשטרה מפקירה את אזרחיה תחילה לשמש מגן אנושי,  ולאחר מכן חוקרת אותם על רצח צריכה להדיר שינה מעיני הציבור. מרשי פעל כמצופה, הציל בגופו חיי אדם ואילולא התערבותו הארוע היה מסתיים באסון. אני דורש את שחרורו של החשוד לאלתר, תושבי לוד רבים חבים לו את חייהם",  הוסיף קידר.

יו"ר הציונות הדתית ח"כ סמוטריץ, הגיב לדברי הח"כים של ימינה: "מבין שדף המסרים של ימינה הבוקר זה לרדת על נתניהו על רקע האירועים. חברים, אם המטרה היא להכשיר ממשלת שמאל קיצונית עם תומכי טרור שאתם ממשיכים גם היום תחת אש לקדם במרץ אז אתם לא בכיוון".

"לא כי אתם לא צודקים בביקורת על נתניהו, אלא כי צריך להיות הזוי כדי לחשוב שעם איבתיסאם מרעננה, יאיר גולן, ניצן הורביץ, תמר זנדברג, מרב מיכאלי ומנסור עבאס זה יהיה יותר טוב. הציבור לא מטומטם ואל תתייחסו אליו ככזה. הפתרון הוא להיות שם ליד נתניהו בממשלת ימין, חזקים ומאוחדים, ולהכריח אותו לעשות מה שהוא לא עשה עד היום בתחום הזה ובתחומים נוספים".