מהומות נגד יהודים ברמלה: "כל בית עם דגל ישראל - חטף אבנים"

האירועים מירושלים והר הבית הגיעו גם לערים המעורבות, כשברמלה התפרעו עשרות ערבים, יידו אבנים לעבר כלי רכב ובתים של תושבים יהודים, המשטרה עצרה 16 חשודים. מהומות הערבים התפשטו גם לצפון ולדרום - ניסיון לינץ' בכפר כנא. חסימות כבישים ושריפת צמיגים במקומות רבים

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 11/05/21 00:02 כט באייר התשפא

מהומות נגד יהודים ברמלה: "כל בית עם דגל ישראל - חטף אבנים"
המהומות בלוד, צילום: מיכל אברהם

מהומות הערבים ברחבי ירושלים והר הבית זלגו הערב (ב') גם לערים המעורבות ברחבי הארץ, כאשר ברמלה ולוד, התפרעו עשרות תושבים ערבים, בעיקר ברחוב 'הרב הרצוג' בעיר, הזיקו לבתי הכנסת ברחוב ולישיבת ההסדר. התושבים היהודים טוענים: אנחנו מסתגרים בבתים - המשטרה לא מגיבה לאירוע.

תושבי רמלה דיווחו הערב על התפרעות של תושבי העיר הערבים, שזרקו אבנים לעבר רכבים, בתים שזוהו כשייכים ליהודים, הבערת פחים וירי זיקוקים לעבר אזרחים ושוטרים. אליעזר שחור, תושב רמלה, סיפר ל'חדשות כיפה' על הרגעים בהם התחילו ההתפרעויות בעיר ואומר כי הן נמשכו במשך שלוש שעות בהן נגרם נזק רב לרכוש, וברוך ה' נגמר ללא נפגעים בנפש.

שחור הוא דודו של אפרים, שהותקף היום בעת שנסע ברכבו סמוך לשער האריות בירושלים. "כנופיות של צעירים ערבים התחילו להסתובב ברחבי השכונה בפנים גלויות ועברו בית בית", סיפר שחור, "כל בית עם דגל ישראל, או שיודעים שגר בו יהודי - זרקו עליו אבנים, אצלי בבית שברו חלון", אומר שחור וטוען שהמשטרה לא ניסתה להתערב: "המשטרה לא נמצאת בכלל. אי אפשר להיכנס לשם, הם מסתובבים שם למעלה משעה והמשטרה לא נמצאת - אין ניידות".

לפי דבריו של שחור, המתפרעים הערבים ניפצו חלונות בשני בתי כנסת - "חסד ואמת" ו"שערי צדק", ואף הציתו את מבנה ישיבת ההסדר, דבר שהתברר מאוחר יותר רק כהצתה של פח סמוך. "לא ראיתי פצועים", אמר שחור, "אבל לא הגיעה ניידת משטרה, וניידת מד"א כן. המשטרה, אמרה לנו להסתגר בבתים ולא לנסות לתפוס את הפורעים", הוסיף שחור וסיכם: "אין מענה, המשטרה רק מטייחת ולא עושה כלום". 

תגובת המשטרה לאירועים ברמלה: "כוח משטרה פועל ברמלה ולוד כנגד מול הפרות סדר  של צעירים המיידים אבנים וזיקוקין לעבר שוטרים ומבנים והבערת פחים וצמיגים. עד כה ישנם 16 עצורים בגין הפרת הסדר ותקיפת שוטרים". 

מהומות ברחבי הארץ: חסימות כבישים, יידוי אבנים והבערת צמיגים

בשעות האחרונות התרחשו מספר אירועים אלימות והתפרעויות בערבים ערביות, בהם הותקפו יהודים ושוטרים, ונגרם נזק רב לרכבים ורכוש ציבורי. בכביש 754 סמוך לכפר כנא, מספר חשודים עצרו רכב, ניפצו את שמשותיו, והכו את הנהג, יהודי תושב נוף הגליל, עד זוב דם. לבסוף, מספר תושבי כפר כנא חילצו אותו מהמקום והזעיקו טיפול רפואי. כוח משטרתי עורך כעת סריקות לאיתור החשודים במעשה ופועלים לפיזור הצעירים שהחלו לידות אבנים לעבר השוטרים. 

מספר תושבים מכפר שיבלי חסמו את כביש 65, ידו אבנים והחלו להבעיר צמיגים. כוחות משטרה הגיעו למקום, פיזרו אותם ועצרו את אחד המתפרעים. בכביש 85, מספר תושבי כפר נחף חסמו את הכביש והבעירו עצים במקום. כוח משטרה פיזר את האירוע. 

בדרום, כוחות משטרה רבים פועלים כעת בשמירה על הסדר בצומת שגב שלום, תוך שימוש באמצעים לפיזור המון. נעצרו ארבעה חשודים ביידוי אבנים לעבר השוטרים. 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן