הממשלה אישרה את עלייתם לארץ של 548 מקהילת בני המנשה בהודו

הממשלה אישרה את הצעתה של שרה העלייה והקליטה להעלאתם של בני ובנות המנשה; השרה תמנו שטה: "אישור הממשלה להחלטה זו - צו השעה" | העולים צפויים לעבור תהליך קליטה בן 3 חודשים ואחר כך לעבור למגורי קבע בנוף הגליל

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 09/05/21 22:02 כז באייר התשפא

הממשלה אישרה את עלייתם לארץ של 548 מקהילת בני המנשה בהודו
עולים מקהילת בני המנשה, 2015, צילום: פלאש 90


על רקע התפשטות נגיף הקורונה בהודו והחמרת מצב התחלואה באיזור, ולאור מאמציה של שרת העלייה והקליטה, ח"כ פנינה תמנו שטה, אושרה היום (א') בישיבת הממשלה העלאתם של 548 עולים מבני ובנות המנשה מצפון-מזרח הודו.

המועמדים לעלייה לישראל אושרו כבר לפני כ-3 שנים על ידי הרבנות הראשית אך דבר לא התקדם בנושא. כזכור, קבוצה ראשונה של כ-250 עולים מבני המנשה הגיעו כבר בדצמבר 2020, היום, אושרה כלל הקבוצה, ו-548 בני ובנות המנשה יוכלו להגיע ארצה ולהתחיל פרק חיים חדש בישראל.

שרת העלייה והקליטה, ח"כ פנינה תמנו שטה: "היום, ערב יום ירושלים, זכיתי לאשר בממשלה עוד החלטה משמעותית שעיניינה הבאת קבוצת עולים נוספת לישראל. ההחלטה שהתקבלה היום עתידה לשים סוף להמתנה מורטת העצבים של העולים מצפון מזרח הודו, להעלות אותם לישראל לפי חוק, ולהביא לאיחוד משפחות שנותקו זו מזו במשך שנים רבות. אני מקווה שבקרוב מאוד אוכל לפגוש את העולים בנמל התעופה בן גוריון בדרכם לביתם החדש בישראל".

 

 

שר האוצר, ישראל כ"ץ, שסייע להעברת ההחלטה: "רגע לפני יום ירושלים ממשלת ישראל זוכה לאשר את עלייתם לארץ מהודו של 548 מקהילת בני המנשה, שדור אחר דור התפללו ל״שנה הבאה בירושלים הבנויה״ ודבקו בתקווה שהתגשמה. אני מברך על כך, וגאה בהחלטה החשובה, אותה קדמתי במשותף עם שרת הקליטה פנינה תמנו שטה וראש העיר נוף הגליל רונן פלוט".

סייעו להחלטה זו שר האוצר ומשרדו ורשות האוכלוסין וההגירה במשרד הפנים. לראשונה, הסוכנות היהודית תשתתף גם היא, לצד ארגון "שבי ישראל", בהבאתם של העולים לישראל. העולים צפויים לעבור תהליך קליטה בן 3 חודשים ואחר כך לעבור למגורי קבע בנוף הגליל.