בשורות טובות: חיסון קורונה לבני 12 ומעלה - יאושר עד השבוע הבא

מנהל המזון והתרופות האמריקאי, צפוי לאשר את החיסון של חברת פייזר לבני 12 עד 15 - כבר בתחילת השבוע הבא. בניסוי שנערך בחודש מרץ, נמצא כי המתנדבים בניסוי פיתחו נוגדנים רבים, לא חוו סימפטומים ולא נרשמו כלל מקרי הדבקה בקרב המחוסנים

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 04/05/21 07:32 כב באייר התשפא

בשורות טובות: חיסון קורונה לבני 12 ומעלה - יאושר עד השבוע הבא
חיסון בני 12 ומעלה - בקרוב?, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

החיסון נגד קורונה מתרחב: ה"ניו יורק טיימס" דיווח אמש (ב') כי ה-FDA, מנהל המזון והתרופות האמריקאי, צפוי לאשר את החיסון נגד נגיף הקורונה של חברת פייזר עבור ילדים בני 12 עד 15 עד לתחילת השבוע הבא. חברת התרופות ביקשה להחיל את אישור החירום שנתן ה-FDA לחיסון לבני 16 ומעלה, גם על החיסון לילדים, כדי לזרז את ההליך.

משמעות ההודעה של ה-FDA היא ששנת הלימודים הבאה תוכל להיפתח כשלתמידי כיתות ו' עד י' מחוסנים. כעת צפויה להתכנס ועדת ייעוץ החיסונים הפדרלית של ארצות הברית, ותדון אם להמליץ על החיסון לילדים.

בניסוי שביצעה פייזר, לפני מספר שבועות, השתתפו 2,260 נערים, מספר משתתפים נמוך לעומת הניסויים הקודמים באנשים מעל גיל 16. בקבוצה שקיבלה חיסון דמה (פלצבו) היו 18 מקרי הידבקות בקורונה, לעומת הקבוצה השנייה שקיבלה את החיסון האמיתי בה לא נרשמו כלל מקרי הדבקה. מסקנת החברה היא שהחיסון יעיל ב-100% כדי למנוע מחלה בילדים מתבגרים. תופעות הלוואי דומות לאלו שנצפו בקרב האוכלוסייה בגילאי 25-16 שקיבלה את החיסון, כוללות: כאב ראש, כאב באזור החיסון, חום וחולשה. 

בתחילת חודש מרץ חשף ראש הממשלה נתניהו כי הוא שוחח עם ראשי פייזר ומודרנה: "הם מעריכים שתוך זמן קצר יהיה גם חיסון מאושר לילדים מתחת לגיל 16 וגם את זה נעשה. אנחנו מביאים עשרות מיליוני חיסונים נוספים כדי להבטיח המשך חיסון לכלל האוכלוסייה וכלכלה פתוחה. ועוד דבר, אנחנו בונים גם מפעלים פה. שיהיה לנו תמיד. אנחנו רוצים לשים את הקורונה מאחורינו, לא לפעם אחת אלא לתמיד". 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן