בתגובה לפרסום בכיפה | סמוטריץ' ביציאה מבית הרב דרוקמן: "לא אתפטר"

יו"ר הציונות הדתית מבהיר כי אין לו כל כוונה להתפטר, וקורא ליו"ר ימינה להודיע לאלתר על הצטרפותו לממשלת ימין ושלילה מוחלטת של האפשרות שיחבור לממשלת שמאל ותומכי טרור. הרב דרוקמן: "מתמידים שלא להשתמש במפלגת רע"מ להקמת הממשלה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/05/21 13:50 כא באייר התשפא

בתגובה לפרסום בכיפה | סמוטריץ' ביציאה מבית הרב דרוקמן: "לא אתפטר"
סמוטריץ', צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בהודעה שפרסם הרב חיים דרוקמן בסיום התייעצות רבנים שהתקיימה בשעות הצהריים (ב') בביתו, העניק הרב גיבוי מלא ליו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ', בהתנגדות להקמת ממשלה שתתבסס על רע"מ וקורא לבנט להודיע לאלתר על הצטרפותו לממשלת ימין ושלילה מוחלטת של האפשרות שיחבור לממשלת שמאל ותומכי טרור.

פרסום ראשון | מסתמן: רע"מ תתמוך בממשלה, סמוטריץ וסטרוק יתפטרו

לאחר אותה התייעצות רבנים, התייחס סמוטריץ' לפרסום בכיפה, לפיו מפלגת רע"מ תתמוך בממשלה והוא יתפטר. "חוזר אחרי כמה שעות שלא הייתי כאן ורואה את חגיגות התפטרותי. צר לי להשבית שמחות אבל אין לי שום כוונה להתפטר. האצבע שלי תישאר תקועה עמוק בסכר ותמנע את קריסת הציונות בהקמת ממשלה שתישען על תומכי טרור ששוללים את קיומנו כמדינה יהודית. חולדאי לא צריך להאיר את בניין העירייה הלילה בתמונתי".

עוד הוא כתב: "אדוני ראש הממשלה, הניסיונות שלך להפעיל עלי לחץ להסכים להקמת ממשלת "ימין" שנשענת על תומכי טרור לא יצליחו. זה בערך כמו להשקיע בסגרים במקום חיסונים... לא באפיק ההוא היתה תפארתך... מציע לך להתחיל לעסוק בהקמת ממשלת ימין. אם תשקיע בזה פרומיל ממה שהשקעת בהבאת החיסונים נצליח ביחד בע"ה".

לאחר ישיבת הרבנים, אליה הצטרף סמוטריץ', אמר הרב דרוקמן: "הסיכום הוא שימינה בשום פנים ואופן אסור להצטרף לממשלת שמאל והיא חייבת ללכת אך ורק לממשלת ימין, ויכולה לקום ממשלת ימין. את רוצה עם ישראל וכך הוא הוכיח בבחירות האחרונות. בוודאי שממשלת ימין המבוססת על יהודים שמצביעים עבורה, ולא אחרים ימליכו את הממשלה שלנו. אנחנו רוצים לעזור לכל אזרחי המדינה אבל המשלה צריכה להתבסס על יהודים וזה בהחלט ניתן".

לסיכום אמר הרב: "עמדת הרבנים כתוצאה מהדיון היתה שמתמידים שלא להשתמש במפלגת רע"מ להקמת הממשלה. הדברים לא השתנו. ברצון אפשר להקים ממשלה בלי מפלגת רע"מ. יש שלילה גדולה לצרף אותה לממשלה". 

נציין כי התייעצות הרבנים נערכה בעקבות הפרסום אמש של הרב צבי טאו, בו קרא הרב להקים ממשלת ימין הנשענת על רע"מ. "ההסתמכות על שאינם יהודים להקמת ממשלה, גם ב'שב ואל תעשה', יש בה חילול השם גדול! אולם, ההסכמה לתת יד למזימות ההרסניות להן מצפים  אויבי ישראל, בביטול עניינה של מדינת ישראל כמדינה יהודית וכל הכרוך בזה היא חילול ד' נוראי. אדרבה, ההצלחה להעמיד ממשלה שתדאג לטובתם של ישראל, שתדאג לקודשי ישראל, היא הקידוש השם היותר גדול, ו"גדול הוא קידוש ד' מחילול השם".

לסיום כתב:  "על כן אני קורא, לכל מי שהדבר בידו, לפעול ככל יכולתו על מנת לתת את הכוח בידי ראש ממשלתנו בנימין נתניהו להרכיב את הממשלה, לכנוס אליו את כל הכוחות אשר לב יהודי בקרבם ולהמשיך להנהיג את עם ישראל למען עמו ונחלתו".