גולן: "אישה בת 60 נורתה למוות ע"י חיילים" | הרב פרץ: "מעדיף מחבלת מחוסלת"

חבר הכנסת ממרצ תוקף את לוחמי צה"ל שירו במחבלת בת ה-60 בצומת גוש עציון, ומדבריו עולה כי הם יכלו לפעול בצורה שונה. "היא נופפה בסכין, אבל ככה לא מתנהגים לוחמים". שר ירושלים ומורשת: "יאיר, המקור שלי הוא 'הבא להורגך השכם להורגו'"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/05/21 09:55 כא באייר התשפא

גולן: "אישה בת 60 נורתה למוות ע"י חיילים" | הרב פרץ: "מעדיף מחבלת מחוסלת"
ח"כ גולן, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ח"כ יאיר גולן ממרצ הגיב הבוקר (ב') למותה של המחבלת שניסתה לבצע פיגוע דקירה אתמול בצומת גוש עציון. "רוצה לומר שאני מזועזע. אישה בת 60 נורתה למוות על ידי שני חיילים חמושים מכף רגל ועד ראש. נכון, היא נופפה בסכין, אבל ככה לא מתנהגים לוחמים". כתב גולן בחשבון הטוויטר שלו.

שר ירושלים ומורשת, הרב רפי  פרץ, הגיב לדבריו של גולן, ואמר: "יאיר, המקור שלי הוא "הבא להורגך השכם להורגו". אני מעדיף מחבלת מחוסלת ולא אמא של לוחם יושבת שבעה. עצוב שאתה בוחר הפוך".

עוד קודם לכן, סגן ראש העיר ירושלים, אריה קינג, הגיב לסגן הרמטכ"ל לשעבר באותו ציוץ: "צודק לחלוטין מפקדי לשעבר יאיר. לימדת אותנו שברגע שמזהים כוונה ואמצעי, מבצעים ירי. בושה שהלוחמים נתנו לה זמן לנופף בסכין, היו צריכים לחסלה הרבה לפני, זאת לפי התו"ל שאתה לימדתנו בבה"ד 1". 

מתיעוד האירוע עולה כי המחבלת הערביה בת ה-60 הגיעה לכיוון הלוחמים, ומשלא נענתה לקריאותיהם ביצעו הלוחמים נוהל מעצר חשוד. בצה"ל טענו כי המחבלת נפגעה ברגלה אך בשערי צדק אמרו הרופאים כי היא נפגעה בפלג גופה העליון, ואמש היא נפטרה.