הנשיא ריבלין: "לא נאפשר לטרור הארור להרים ראשו גם הפעם"

המערכת הפוליטית מגיבה לפיגוע הירי בצומת תפוח | נתניהו: "נכה באויבינו בעוצמה", גנץ: "כוחות הביטחון לא ירפו עד שישימו ידיהם על המחבלים", בנט: "מול הטרור יש להגיב באופן נחרץ"

מתן ליונס מתן ליונס, חדשות כיפה 02/05/21 22:21 כ באייר התשפא

הנשיא ריבלין: "לא נאפשר לטרור הארור להרים ראשו גם הפעם"
פיגוע צומת תפוח, צילום: צבי סוכות

המערכת הפוליטית מגיבה לפיגוע הירי שהתבצע היום (א') בצומת תפוח כאשר רכב חולף ירה לעבר 3 תלמידי הישיבה הגבוהה באיתמר בשנות ה-20 לחייהם, מצבם מוגדר קשה.

נשיא המדינה, ראובן רובי ריבלין הגיב לפיגוע הירי בצומת תפוח: "תפילות מעומק לב להחלמת פצועי פיגוע הירי הקשה בצומת תפוח. אני מחזק את ידי כוחותינו הפועלים בשעה זו ללכידת המחבלים, ומבטיחים כי לא נאפשר לטרור הארור להרים ראשו גם הפעם."

רה"מ בנימין נתניהו מגיב על הפיגוע בצומת תפוח: "אני שולח ברכת החלמה לפצועים כוחות הביטחון דולקים אחר המחבלים, ואני בטוח שישימו ידם עליהם בהקדם האפשרי. לא נאפשר לטרור להרים את ראשו ונכה באויבינו בעוצמה"

שר הביטחון בני גנץ הגיב לאירוע ואמר: "אני מאחל רפואה שלמה לפצועים בפיגוע הירי בצומת תפוח ומתפלל לשלומם. צה׳׳ל וכוחות הביטחון לא ירפו עד שישימו ידיהם על המחבלים שביצעו את הפיגוע".

״מתפלל לרפואת הפצועים בפיגוע הקשה בצומת תפוח. מול הטרור יש להגיב באופן נחרץ: יד ברזל והמשך אחיזתנו בארץ ישראל״, אמר יו״ר ימינה ח"כ נפתלי בנט.

נפתלי בנט במליאה

נפתלי בנט במליאהצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

חבר הכנסת איתמר בן גביר התייחס לפיגוע לפני שעה קלה בצומת תפוח ואמר: "רק הבוקר ראינו איך שלושה חיילים מהססים לפתוח בירי מול מחבלת שמנופפת בסכין, ולאחר מכן יורים באוויר, ורק אז ברגלה. הוראות הפתיחה באש גורמות לחיילים שלנו להסס, והטרוריסטים מנצלים זאת היטב". בן גביר הוסיף: "כבר במושב הקרוב נפעל בדחיפות כדי לשנות את הוראות הפתיחה באש שנותנות לגיטימציה לטרור ולהעניק חסינות לחיילי צה"ל מפני העמדה לדין באירוע מבצעי".

ניר ברקת מהליכוד אמר: "הטרור מרים את ראשו פעמיים, בבוקר בגוש עציון וכעת בשומרון. התשובה שלנו צריכה להיות אגרוף של ברזל כלפי המחבלים וכלפי שולחיהם והמסיתים כנגד ישראל.
אני מתפלל לרפואת הפצועים ומחזק את המתיישבים היקרים. אני סומך על כוחות הביטחון שישימו ידם על המחבלים וימצו איתם את הדין."

פיגוע צומת תפוח

פיגוע צומת תפוחצילום: Sraya Diamant/Flash90

חברי הכנסת מימינה, מתן כהנא וניר אורבך הגיבו לפיגוע הקשה. "פיגוע קשה בצומת תפוח. מתפלל יחד עם כל עם ישראל כעת לרפואת הפצועים ומחזק את ידי כוחות הביטחון במרדף אחר המפגעים. הטרור הרצחני הפלסטיני לא ישבור אותנו. מדינת ישראל תמשיך לצמוח ולהתפתח", אמר כהנא.

"פיגוע נוסף, הפעם ירי מרכב חולף, בצומת תפוח. מסתמן כמו תחילתה של אינתיפאדה. אני מתכוון לדרוש משר הבטחון לטפל בזה ביד קשה עכשיו", הוסיף אורבך.

חברת הכנסת ויו"ר סיעת הציונות הדתית אורית סטרוק אמרה: "הכתובת הזו כתובה בדם על כל כבישי יו"ש", כתבה סטרוק ותקפה את ממשלת השינוי: "היכונו לשינוי. אם אף אחד מגוש ה"שינוי" לא יתעשת, פיגועי הרמדאן הנוכחי עלולים להיות האחרונים שבהם ממשלת ישראל כולה מגנה את המחבלים ותומכת בנפגעים. בממשלת השעטנז שתקום, חלילה, יהיו לראשונה גם קולות הפוכים. מציעה לחברי המתלבטים לקפוץ הערב לבילינסון או לאיתמר, אולי ייפול להם האסימון".

גם באיגוד ישיבות ההסדר הגיבו לפיגוע בו נפצעו 3 מתלמידי הישיבה באיתמר: "איגוד ישיבות ההסדר כואב ומזועזע מאירוע הטרור הקשה בו נפצעו שלושה תלמידי ישיבת ההסדר באיתמר. אנו נושאים תפילה יחד עם כל עם ישראל לשלומם של הפצועים, וברגעים קשים אלו אנחנו מבקשים לחבק ולחזק את משפחותיהם ואת כל בית ישיבת איתמר".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן