ניסיון למחטף בממשלה: מינוי אקוניס לשר המשפטים אושר

עימות בין ראש הממשלה ושר הביטחון בישיבת הממשלה, הוביל את היועץ המשפטי להטיל וטו למינוי שר משפטים תוך 40 דקות, גנץ הסכים להצעת נתניהו למנות שר משפטים תוך 48 שעות וחזר בו: "נמאס לי מהזובור שלכם" | בהצבעה: מינוי גנץ נפל, ההצעה למינוי אקוניס אושרה אך נפסלה על ידי היועמ"ש

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/04/21 12:41 טו באייר התשפא

ניסיון למחטף בממשלה: מינוי אקוניס לשר המשפטים אושר
גנץ ונתניהו, צילום: Alex Kolomoisky/POOL

הממשלה התכנסה היום (ג') לדון במינוי שר משפטים, תפקיד שלא מאויש כבר מספר חודשים במינוי קבע. ראש הממשלה בנימין נתניהו פנה לשר הביטחון בני גנץ וביקש ממנו דחייה של 48 שעות במינוי, גנץ השיב כי אינו מתנגד לדחייה אך הבהיר כי הוא יהיה המועמד היחיד. על פי הפרסום בחדשות 12, היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, התערב בשיחה של השניים ואמר כי הדחייה לא מידתית, על כן - "תוך 40 דקות, כך לפי דרישת בית המשפט, הדיון צריך להגיע למיצוי והחלטה כבר היום".

מאוחר יותר בישיבת הממשלה התרצה גנץ והסכים להצעת נתניהו למנות שר משפטים תוך 48 שעות, אך חזר בו, ותקף את שרי הליכוד: "נמאס לי מהזובור שלכם. שקלתי דחייה אבל ירדתי מזה. לא תהיה פשרה. תעלו את המינוי שלי עכשיו. תחמנותכם אומנותכם".

לאחר סיום ההתנצחויות הממשלה הצביעה על מינויו של גנץ למשרד המשפטים - 17 הצביעו נגד, 10 הצביעו בעד והמינוי נפל. נתניהו העלה את מועמדותו של אופיר אקוניס לתפקיד שר המשפטים, הממשלה הצביעה בשנית והמינוי אושר. 17 הצביעו בעד, 7 נגד ועוד שלושה לא השתתפו: מיכאל ביטון, עומר ינקלביץ' ואיציק שמולי.

גנץ: "הפתרון המוסכם הוא למנות אותי"

"לדעתי מינוי שר משפטים צריך להתבצע על ידי ממשלה שתקום בימים הקרובים", אמר נתניהו בישיבה. "התקווה שלי שנביא פתרון מוסכם עם שר הביטחון. יש לנו חילוקי דעות אבל הייתי רוצה פתרון מוסכם שניקח 48 שעות, ושר הביטחון ואני נשב וננסה להגיע להסכמה על מועמד מוסכם"

"יש פה היתממות מוחלטת", השיב גנץ בישיבת הממשלה. "ההסכם בין הגושים נקבע שמשרד המשפטים בגוש כחול לבן. אני מילאתי את המקום באופן טכני לשלושה חודשים וההנחה הבסיסית היא שאחרי שלושה חודשים ממנים שר קבוע".

"הממשלה הרלבנטית כרגע היא הממשלה הנוכחית ולכן הפתרון המוסכם הוא למנות אותי. אני המועמד של גוש כחול לבן למשרד המשפטים, כך הבאנו את לממשלה, זו עמדתי, אם תרצה לדון בזה עוד יומיים אין בעיה - אבל לא תהיה החלטה אחרת בין אם זה נוח לך או לא".

גנץ סיים את דבריו והאשים את נתניהו בכך שאים שר משפטים מכהן. "העובדה שחודש אין שר משפטים זו תקלה ומי שנושא באחריות זה אתה שלא נתת למנות שר. מילאתי המקום במשרד בצורה ממלכתית וכך תכננתי להמשיך. מדינת ישראל צריכה שר משפטים בדיוק כמו שהיא צריכה שר אוצר. אין משרד שעושה פעולה שמשרד המשפטים לא מעורב בו, זה משרד רוחבי. אני אומר בצורה חד משמעית, יש פתרון אחד והוא למנות אותי ולשמור על החוק והדמוקרטיה במדינת ישראל".


(גנץ בחודש שעבר: "מחר יהיה יום חשוך בתולדות מדינת ישראל")