בג"ץ לממשלה: נמקו עד ליום ראשון מדוע לא כל תפקידי השרים מאוישים

הנשיאה אסתר חיות והשופטים הנדל ופוגלמן, קבעו כי על ממשלה לנמק עד ליום ראשון מדוע לא יאוישו כלל תפקידי השרים ללא דיחוי. צו על תנאי הוצא והשופטים קבעו כי לאחר שתתקבל תשובת המדינה, יערך דיון בעתירות

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/04/21 20:23 י באייר התשפא

בג"ץ לממשלה: נמקו עד ליום ראשון מדוע לא כל תפקידי השרים מאוישים
צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

"חלל שלטוני". כך כינו שופטי בית המשפט העליון, את המצב שנוצר, בו מספר משרדים ממשלתיים לא מאויישים כבר תקופה ארוכה. נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות, והשופטים הנדל ופוגלמן הורו הערב (ה') לממשלה לנמק תוך שלושה ימים, עד ליום ראשון, מדוע לא יאויישו כלל תפקידי השרים - ללא דיחוי. צו על תנאי הוצא על ידי השופטים, שקבעו כי לאחר שתתקבל תשובת המדינה, יערך דיון בעתירות.

בדיון המקדמי שנערך היום, הביעו השופטים חוסר שביעות רצון מ"החלל השלטוני" שנוצר, ובעיקר מהעובדה שטרם מונה שר משפטים ומההשלכות של היעדר המינוי. נציין כי בשל העובדה שאין שר משפטים מכהן, מזה שלושה שבועות, החל מהיום לא ניתן לזמן אסירים ועצורים לבתי המשפט בשיחות וידאו, והם נדרשים להגיע פיזית לבתי המשפט, למרות הסיכון הבריאותי שעדיין קיים בשל נגיף הקורונה.

"דומה שעשינו היום צעד נוסף אל עבר התהום, כשבית המשפט העליון של מדינת ישראל נאלץ להתערב במינוי שרים בממשלה, רק משום שנאשם בפלילים החליט לקחת מדינה שלמה כבת ערובה על מנת שיוכל להימלט מאימת הדין", נמסר מהתנועה לאיכות השלטון.

"מדינת ישראל משותקת. הקבינט לא מתכנס, בריאות הציבור נפגעת, ניצולי שואה נרמסים, זכויות אדם ואזרח נפגעות - ועדיין, הממשלה והעומד בראשה מסרבים למלא חובתם ולמנות שרים. אנחנו מקווים מאוד שעד ליום ראשון הממשלה תתעשת, ובמידה ולא, בית המשפט העליון יאלץ פעם נוספת להכניס ידיו אל המדורה הבוערת ולהוציא בעבורה את תפוחי האדמה הלוהטים".