ידע ולא מנע: 4 שנות מאסר לפלשתיני שסייע למחבל מהפיגוע בברקן

בית המשפט הצבאי שומרון גזר 4 שנות מאסר על מוחמד איברהים חרסה שלא מנע את הפיגוע הקשה בברקן בו נרצחו קים לבנגרוד וזיו חג'בי ז"ל. "פסק דין מדהים שקובע שיש להחמיר את הענישה כנגד מי שמסייע ושותף או שלא מונע פיגוע", אמר עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/04/21 21:54 ט באייר התשפא

ידע ולא מנע: 4 שנות מאסר לפלשתיני שסייע למחבל מהפיגוע בברקן
זירת הפיגוע באזור התעשייה ברקן, צילום: דוברות מד"א

בית המשפט הצבאי שומרון, גזר היום (ד') ארבע שנות מאסר, על המחבל מוחמד איברהים חרסה, אשר ידע על כוונת המחבל אשרף נעאלוה לבצע את הפיגוע הקשה באזור התעשייה ברקן ולא מנע אותו. בפיגוע נרצחו קים לבנגרוד וזיו חג'בי ז"ל.

חורסה הורשע באי מניעת פשע, כשלפי כתב האישום בו הודה, במסגרת הסדר טיעון, הוא ידע כשבועיים לפני הפיגוע, על כוונת המחבל לבצע את הפיגוע באמצעות נשק קרלו במקום עבודתו באזור התעשייה ברקן ועל רצינות כוונתו. כמו כן, לאחר הפיגוע דאג חרסה לסיוע למחבל בבריחתו.

באופן תקדימי קיבל בית המשפט את התנגדות המשפחות, והחמיר את עונשו של המחבל שנקבע בעסקת הטיעון שחתמה התביעה הצבאית, שם העונש שהוסכם עמד על שלוש שנים בלבד. מי שליווה את המשפחות בהתנגדות להסדר הטיעון הוא עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו.

רפי לבנגרוד אביה של קים לבנגרוד ז"ל, הגיע לדיון ומסר: "השופטת שהסכימה לשמוע את מה שיש לי להגיד גם עכשיו, למרות שידעתי שהפסק דין חתום וגמור, וביקשתי מבית המשפט להחמיר בעונש שאולי זה ירתיע. חלק חשוב מההרתעה זה בית המשפט, הכח אצלם. אם הם רוצים לשמור על השקט ואנחנו רוצים שהנכדים שלנו והילדים שלנו יחיו פה בשלום, שיהיו עונשים כאלה שלא יהיה כדאי לפעול באלימות נגדנו או נגד כל מישהו אחר". 

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו שמלווה את המשפחות אמר לאחר פסק הדין: "השופטת נתנה פסק דין מדהים שקובע שיש להחמיר את הענישה כנגד מי שמסייע ושותף או שהוא לא מונע פיגוע, ויש להגביר את ההרתעה. יש כאן קריאת כיוון של השופטת ושל בית המשפט, גם לתביעה, גם למחוקק ביו"ש וגם למחוקק בכנסת. הגיע הזמן לשנות את החוק לדאוג לכך שמחבלי טרור ומי ששותף לטרור יקבל ענישה גבוהה, שהוא לא יצא בגיל צעיר ויישאר בכלא לאורך שנים רבות. לא יתכן שמי שלא מונע הרג של חפים מפשע רבים ושותף סוד של מחבל לא יוכל לקבל מעל ל-5 שנים, הגיע הזמן לשנות את החוק ולשים את המחבלים מאחורי סורג ובריח לשנים ארוכות וכך להגביר את הביטחון של כולנו ולתת גמול לאלה שמבקשים את חיינו". סיכם בלייכר.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן