היוזמה החדשה שמקדמים נתניהו ודרעי שתמנע בחירות

נתניהו מנסה לקדם רעיון של בנט לבחירה ישירה לראשות הממשלה בלי בחירות לכנסת. הפגישה בין דרעי לבנט עסקה ביוזמה זו, ש"ס מעוניינים להגיש את הצעת החוק כבר מחר | ח"כ קרעי: "המנצח בבחירות הישירות יקבל תוספת כוח פרלמנטרית בשיעור של 10%"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/04/21 20:26 ו באייר התשפא

היוזמה החדשה שמקדמים נתניהו ודרעי שתמנע בחירות
נתניהו בבית הנשיא, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

16 ימי המנדט האחרונים של נתניהו: לאחר שהבין רה"מ כי יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ עיקש בסירובו להקים קואליציה עם רע"מ, גם בהימנעות, כשבנוסף, יו"ר תקווה חדשה גדעון סער ממשיך להתנגד לחבירה לממשלת נתניהו, החלה להתגבש יוזמה, אותה מוביל יו"ר ש"ס אריה דרעי. כך מפרסם העיתונאי עמית סגל.

היוזמה נולדה אצל דרעי, שהציע אותה ליו"ר ימינה נפתלי בנט, ולאחר מכן העלה אותה כאפשרות אחת מכמה אופציות במהלך פגישתו עם נתניהו בשבוע שעבר. היוזמה מציעה בחירה ישירה מיוחדת לראשות הממשלה, בלי בחירות נוספות לכנסת. 

נתניהו השתכנע לתמוך ביוזמה זו, ומקווה שיחד עם בנט יהיה לו רוב לכך. מסתמן כי חוק בנושא יוגש השבוע ונראה כי על כך התקיימה עיקר הפגישה הממושכת היום (א') בין דרעי ובנט. 

ש"ס מעוניינים להגיש את הצעת החוק לבחירה ישירה כבר מחר. הם כרגע ממתינים לאיש המפתח נפתלי בנט שייתן את תשובתו.

התמיכה של נתניהו ביוזמה נובעת גם מהערכתו שממשלת בנט-לפיד היא עובדה מוגמרת, בעיקר כיוון שרע"מ נוטה להעדיף ממשלה כזו על פני בחירות 5.

חה"כ ד"ר שלמה קרעי מהליכוד טוען כי רק בחירה ישירה לראשות ממשלה אינה מספקת וכי יש להוסיף כח פרלמנטרי נוסף: "בחירה ישירה בלי יכולת להקים ממשלה מתפקדת איננה פתרון מספק. 
הפתרון שהצענו בעבר, והצעת חוק באותו מתווה הוגשה בשבוע שעבר, הוא בחירה ישירה עם תוספת כח פרלמנטרי למנצח..."

"המנצח בבחירות הישירות יקבל תוספת כוח פרלמנטרית בשיעור של 10%. כלומר עוד 12 חברי כנסת מיוחדים שיחולקו באופן יחסי בין סיעות הקואליציה. חברי הכנסת האלו יכהנו עד ליציאה לבחירות הבאות." נמסר מקרעי.