החוק שישלול את האזרחות ממחבלים אזרחי ישראל שמקבלים שכר מהרשות הפלסטינית

חגיגת השחרור של רוצח החייל משה תמם הי"ד תיהיה החגיגה האחרונה למחבלים במדינת ישראל. הצעת החוק קובעת שאזרח או תושב ישראלי שנידון למאסר בגלל מעשה טרור וקיבל תגמולים בעד מעשה הטרור מהרש"פ יאבד את אזרחותו או את זכותו להישאר בישראל ויועבר לשטחי רש"פ

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/04/21 07:51 ב באייר התשפא

החוק שישלול את האזרחות ממחבלים אזרחי ישראל שמקבלים שכר מהרשות הפלסטינית
ארכיון, צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

היום (ד') הונחה על שולחן הכנסת הצעת חוק חתומה ע"י 42 חברי כנסת מרוב סיעות הבית (מהקואליציה ומהאופוזיציה), ע"י ראש השב"כ לשעבר, ח"כ אבי דיכטר  (ליכוד)וחה"כ אורית סטרוק (ציונות דתית).

החוק קובע שאזרח או תושב ישראלי שנידון למאסר בגלל מעשה טרור וקיבל תגמולים בעד מעשה הטרור מהרש"פ יאבד את אזרחותו או את זכותו להישאר בישראל ויועבר לשטחי רש"פ.

ההצעה מאפשרת למחבל לקבל את אזרחותו הישראלית בחזרה אם יחליט להחזיר את הכספים שקיבל מהרש"פ.

כיום, החוק שולל אזרחות רק בהחלטת בית המשפט, כאשר שר הפנים שמגיש את הבקשה לבית המשפט חייב לקבל קודם לכן את הסכמת השב"כ והיועץ המשפטי לממשלה.

בפועל, בקשות מעטות עוברות את מסלול המכשולים  הבירוקרטי הזה ונדירים מאוד המקרים שבהם הוא מאושר.

ע"פ הצעת החוק החדשה, הסמכות מסורה לשר הפנים ושלילת האזרחות היא עצם קבלת התשלומים מהרשות הפלסטינית.

הצעה הזו הונחה כבר בכנסת הקודמת ולולא התפזרה, היה המחבל אבו-מוח' "חוגג" את שחרורו ברמאללה כאזרח הרש"פ ולא כאזרח ישראלי. 

מירב והרצל חג'אג' מפורום "בוחרים בחיים" מהמשפחות השכולות ונפגעי הטרור בתגובה להצעה: "אנו מקווים כי אישור החוק ימנע תהלוכות ניצחון ברחבי מדינת ישראל, וימנע עידוד למחבלים רוצחים בשעה שהיקירים לנו נמצאים בקבר..."   
 
אורטל תמם (אחייניתו של משה תמם הי"ד): "אני מברכת על הצעת החוק ההכרחית והצודקת. לא רק בגלל התמיכה במשפחתי ובכלל המשפחות השכולות, אלא ובעיקר בגלל תפקידה להילחם בטרור ולמנוע את הקורבנות הבאים"

שרה העצני כהן, יו"ר תנועת 'ישראל שלי': "מדינת ישראל מפגינה חולשה מתמדת מול מחבלים כלואים ומשוחררים. לא ננוח עד שתונהג מדיניות ברזל מול אותם מחבלים".

ח"כ סטרוק: "ביום הזכרון הזה הצלחנו לאחד את רוב הסיעות בכנסת סביב הצעת חוק שמתחילה לעשות צדק עם נפגעי הטרור, ולבוא חשבון עם המחבלים-הרוצחים.
ההסכמה הרחבה סביב החוק הזה מבטיחה שהוא יכנס בקרוב לספר החוקים של מדינת ישראל. 
זהו צעד ראשון בסדרת צעדי חקיקה שיחזירו למשפחות נפגעי הטרור, ולמדינת ישראל כולה, את המוסר והכבוד הלאומי מול מבקשי נפשנו"

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן