צפו: כך מנסה איראן לפתות ישראלים להגיע למפגשים בחו"ל | המטרה: חטיפה

גופי המודיעין בישראל חשפו פרופילים פיקטיביים של נשים ברשתות החברתיות, בהם עשו שימוש גורמי מודיעין איראניים במטרה לחטוף ישראלים שיגיעו ל"פגישות" במדינות זרות

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 12/04/21 17:16 ל בניסן התשפא

צפו: כך מנסה איראן לפתות ישראלים להגיע למפגשים בחו"ל | המטרה: חטיפה
אינסטגרם, צילום: shutterstock

השב"כ והמוסד חשפו היום (ב') דרך פעולה של גופי המודיעין באיראן. דרך הפעולה שנחשפה מבוססת על שימוש בפרופילים פיקטיביים ברשתות החברתיות ויצירת קשר עם אזרחים ישראלים שנוהגים לצאת לחו"ל למטרות עסקים. מטרת האיראנים היא לגרום לישראלים אלה להגיע לאותן "פגישות", ולחטוף אותם.

כך פועלת השיטה: האיראנים פותחים פרופילים מזויפים ברשת החברתית אינסטגרם, עבור נשים שתחום עיסוקן הוא תיירות ועסקים. דרך הפרופילים המזויפים יוצרים קשר עם אזרחים ישראלים שמרבים לצאת לחו"ל, ומנסים לגרום להם להגיע לפגישות אישיות על רקע רומנטי או עסקי.

השיטה פעלה באופן הבא: הגורמים האיראנים פתחו פרופילים מזויפים באינסטגרם של נשים שעוסקות בתחום העסקים והתיירות. מאותם פרופילים יצרו קשר עם ישראלים וניסו לתאם ולמשוך אותם למפגשים אישיים - בין אם מסיבה רומנטית, ובין אם מסיבה עסקית.

בשב"כ הסבירו: "מדובר בדפוס פעולה מוכר ודומה לזה אשר בוצע בעבר על ידי איראן מול מתנגדי משטר באירופה. כעת, פועלת איראן באופן דומה מול ישראלים שמנסים לפתח קשרים עסקיים בחו"ל - החל ממדינות אירופאיות ועד למדינות ערביות".

בשב"כ ובמוסד קוראים לישראלים להיות ערניים ולנקוט משנה זהירות ביחסם לפניות ברשתות החברתיות מפרופילים שאינם מזוהים על ידם, ואף למניעת יצירת קשרים עימם. על פי ההערכות גורמי המודיעין בישראל, פעולה זו היא חלק מהמאמץ שעושים באיראן לנקום על פעולות שבוצעו נגד מטרות איראניות, פעולות שיוחסו לאחרונה לישראל.