דליה איציק מפתיעה: "התקשורת רודפת אחרי נתניהו"

יו"ר הכנסת לשעבר אומרת דברים מפתיעים וטוענת כי "יש תסכול רב בקרב המחנה שלא מצליח לנצח אותו באופן דמוקרטי". את נשיא המדינה היא תוקפת: "האם הנשיא הוא מעל החוק? מי אתה שתקבע מה כן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/04/21 10:39 כה בניסן התשפא

דליה איציק מפתיעה: "התקשורת רודפת אחרי נתניהו"
דליה איציק, צילום: Olivier Fitoussi /Flash90

יו"ר הכנסת לשעבר, דליה איציק, הפתיעה הבוקר והתייצבה לימינו של מי שירכיב את הממשלה הבאה, בנימין נתניהו ואמרה כי הוא סובל מרדיפה פוליטית. מנגד, איציק השמיעה ביקורת חריפה נגד נשיא המדינה ראובן ריבלין.

מי שכיהנה במשך כחצי שנה כנשיאת המדינה, לאחר שהנשיא לשעבר משה קצב היה בנבצרות, פתחה את דבריה בראיון בגלי ישראל במתקפה על הנשיא המכהן ריבלין: "עם כל הכבוד ויש כבוד - בית הנשיא הוא לא הבית הפרטי של נשיא המדינה, כן אזמין לא אזמין... לא מוסיף לו כבוד, ולא בפעם הראשונה. האם הנשיא הוא מעל החוק? מי אתה שתקבע מה כן ומה לא על פי החוק ראש ממשלה יכול להרכיב את הממשלה!".

כאן אמרה איציק דברים ארוכים מפתיעים על נתניהו: "אני חושבת שחלק גדול מהפמפום של התקשורת שלא אוהבת את ביבי - השפיע עליו. אני מרגישה שיש רדיפה תקשורתית אחרי נתניהו, אינני מבאי ביתו ואני לא חברה שלו. יש תסכול רב בקרב המחנה שלא מצליח לנצח אותו באופן דמוקרטי, יש פה סוג של איבה".

נאסר לשימוש. "חוזרים לחיים"

קמפיין "חוזרים לחיים"צילום: Yonatan Sindel/Flash90

במערכת הבחירות רבים אמרו שהקמפיין אותו הוביל נתניהו, היה מסית. "אני לא ראיתי הסתה או פילוג בקמפיין שלו, ההפך" אמרה איציק. "אזרחי ישראל ראויים למשהו אחר, מה זה החרמות האלו? די כבר, זה לא נכון! אני מרגישה שיש למחנה ההוא אידיאולוגיה אחת: ׳רק לא ביבי׳. מה אתה אומר? שלמעלה ממיליון אנשים שהצביעו עבור נתניהו פסולים? אתה אומר להם שהקול שלהם לא לגיטימי? אני חושבת שבהפוך על הפוך זה רק מזיק למחנה שאני שייכת אליו".

יו"ר הכנסת לשעבר הסבירה למה קולה כמעט ואינו נשמע: "אני מאד נמנעת מלהתראיין כי אני יודעת שיתקפו אותי, יש פה משהו מסוכן ובלתי נסבל, אנשים כמוני שאומרים את זה בשקט חייבים לומר את זה בקול רם. יש לי הרבה חברות וחברים שמרגישים כמוני שיש פה משהו מוגזם, גם כאלה מהחברים שלי שלא אוהבים את ביבי מרגישים ככה".

על מה שהתרחש אתמול במליאת הכנסת, אמרה: "מאד עצוב לי. היום הראשון של הכנסת הוא יום מרגש, הרבה אנרגיות חדשות, פתאום זה מתנפץ לך למשהו מאד מאד אישי, האווירה טעונה. הכול מתקיים באיזה חמיצות כזו. ׳טוב הוא הביא הסכמי שלום אבל לא היה לנו סכסוך איתם׳, ׳הוא מכהן יותר מדי זמן׳. יש טענה כאילו כשהוא ילך הכול פתאום יהיה בסדר. אין איזה מישהו שאומר לעצמו ׳הלו, בוא נרגע, אולי זה מגיע נגדי?׳".