ישועה העיד כי נדרשו לכתוב נגד אויבים פוליטיים: "בנט הדתי השובב" | הדיון הסתיים

ראש הממשלה נתניהו הגיע לפתיחת שלב ההוכחות במשפטו בכדי לשמוע את נאומה של התובעת, בן ארי. לפני תחילת עדותו הראשונה של מנכ"ל וואלה לשעבר, עזב את האולם. "נאשם 1 השתמש במעמדו ותפקידו הציבורי כראש ממשלה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 05/04/21 11:18 כג בניסן התשפא

ישועה העיד כי נדרשו לכתוב נגד אויבים פוליטיים: "בנט הדתי השובב" | הדיון הסתיים
הפגנת תמיכה בנתניהו מחוץ לכותלי בית המשפט, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

כמה דקות לפני השעה 9:00 הבוקר (ב'), הגיע ראש הממשלה בנימין נתניהו לפתיחת הדיון הראשון של שלב ההוכחות במשפטו והקראת העדויות בבית המשפט המחוזי בירושלים. במקביל, בשעה 9:30 החלו להגיע אל בית הנשיא נציגי המפלגות השונות ויתנו לנשיא ראובן ריבלין את המלצותיהם על המועמד שלהם להרכבת הממשלה הבאה.

סקר: האם הציבור רוצה את נתניהו כנשיא המדינה?

שלב ההוכחות נחשב למשמעותי והארוך ביותר שיכול לקחת מספר שנים, ובמהלכו יציגו בפני השופטים את העדויות ולסנגורים של הנאשם תהיה האפשרות לנסות ולסתור את עדותם. הדיונים בתיקי השוחד ומרמה והפרת אמונים, 1000 (מתנות), 2000 (ידיעות אחרונות) ו-4000 (בזק-וואלה) עתידים להתקיים שלוש פעמים בשבוע - בימים שני, שלישי ורביעי, בשעות 9:00-15:00.

הפגנה נגד נתניהו

הפגנה נגד נתניהו, הבוקרצילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בן ארי: "נאשם 1 עשה שימוש פסול בכוח השלטוני הרב"

הבוקר נשמע נאום הפתיחה של התובעת, עורכת הדין ליאת בן ארי, מיד לאחריה יעלה העד הראשון מטעם התביעה, מנכ"ל וואלה לשעבר, אילן ישועה, אז צפוי נתניהו לצאת מן האולם. בן ארי אמרה בנאומה: "כל בני האדם שווים בפני המשפט. התיק שנמצא היום בפני בית המשפט הנכבד הוא תיק משמעותי וחמור בתחום השחיתות השלטונית. נאשם 1 הוא ראש ממשלת ישראל אשר על פי כתב האישום עשה שימוש פסול בכוח השלטוני הרב". 

"כתב האישום שהוגש לבית המשפט הנכבד כולל שלושה אישומים ממוקדים ומתוחמים. חומר הראיות מבוסס גם על הקלטות של שיחות וכן מסרונים והודעות וואטסאפ מזמן אמת. נאשם 1 השתמש במעמדו ותפקידו הציבורי כראש ממשלה, כשר תקשורת, רגולטור ומחוקק, כדי להשפיע על אנשי עסקי מרכזים במשק, 2 עד 4 (הזוג אלוביץ' ומוזס), שיפעלו למענו. לרבות פרסום כתבות מיטיבות או הסרת פרסומים שלא מצאו חן בעיניו או בעיני בני משפחתו או בקבלת סיגרים ושמפניות".

אילן ישועה: "הבקשות נגעו רובן ככולן למעשה לראש הממשלה ומשפחתו"

בשעה 10:20 לערך התחיל למסור את עדותו, אילן ישועה, מנכ"ל וואלה בשנים 2006-2019. ישועה סיפר על דרך מינויו: "ועדת איתור מצאה אותי ב-2006 והתקבלתי לוואלה אחרי פניית חברת כוח אדם שקיבלה פנייה מבזק שהחזיקה אז בגרעין השליטה בוואלה".

על ההיכרות עם יו"ר דירקטוריון וואלה ויו"ר בזק, שאול אלוביץ' סיפר: "ההיכרות החלה אחרי הרכישה, הוא קנה את בזק ומן הסתם הפך לבעלים של וואלה. בהתחלה שלמה רודר היה יו"ר ובתחילת 2011 שאול אלוביץ' הפך ליו"ר הדירקטוריון. היו את הישיבות, ההיכרות הייתה בהתחלה די שטחית, היה בתקופה הזאת פעם אחת, איזה שהיא תקופה שהוא ביקש שאני אסייע למאמץ שהצוות שלו עשה מול הממונה בנושא של אישור הרכישה של יס ע"י בזק".

עוד הוא סיפר: "בהתחלה זה היה קשר יותר קורקטי, אחר כך כשהוא נכנס לתפקיד יו"ר דירקטוריון כמובן שראיתי אותו יותר. בהחלט התייעצתי איתו לגבי דברים שונים שרציתי לעשות גם מחוץ למתכונת של ישיבות הדירקטוריון הרגילות, מיזמים שונים שרצינו לעשות, פרויקטים שונים".

לאחר מכן נשאל על הבקשות שקיבל אלוביץ' בכל הקשור לעריכת החדשות באתר: "עם ההשקה של אולפן החדשות (2012), בעצם התחיל להיות עניין גובר שלו (של אלוביץ') בתוך מה שקורה במערכת החדשות, התחילו לבוא בקשות לגבי אם ניתן להעלות ידיעה מסוימת, אם ניתן למתן ידיעה מסוימת או להוריד אותה יותר מהר מהרצף הרגיל שבו היא צריכה. בקיצור, שיקולי עריכה בתחום החדשות באתר".

ישועה הוסיף: "הבקשות נגעו רובן ככולן למעשה לראש הממשלה ומשפחתו. הבקשות היו מכמה סוגים, זה גם משהו שהלך ועבר אסקלציה עם הזמן. אבל בגדול הקטגוריות היו למתן או לא להעלות, או להוריד כתבות שעלולות להצטייר כשליליות לראש הממשלה, רעייתו ובנו. ושניים, מהצד השני, להעלות כתבות שמטיבות איתם, שמציגות אותם באור חיובי. את ראש הממשלה, רעייתו, לעתים את הבן, אבל זה נגע בעיקר לראש הממשלה ורעייתו. גם היו בקשות שהיו קשורות לשתי הבקשות האלה, להעלות כתבות נגד אנשים שונים שהיו אויבים פוליטיים של ראש הממשלה".

לדברי ישועה, "היה מאמץ מיוחד סביב נפתלי בנט. הרבה מאד חומרים הועברו אלינו והייתה דרישות לעלות סדרה שלמה של כתבות נגדו נגד אשתו. לא ניתן הסבר מלבד שזה מה שראש הממשלה מבקש. לא היה צריך להיות גאון גדול כדי להבין". ישועה נשאל כיצד כינו הוא ואלוביץ' את בנט, והשיב: "נדמה לי הדתי השובב".


(סער מתייחס למשפט נתניהו, חודש פברוראר)