האם אישי ציבור ידעו על מעשיו של יהודה משי זהב?

במשטרה חושדים כי אישי ציבור ידעו על המעשים החמורים לכאורה - ושתקו. בלה"ב 433, ככל הנראה, יחקרו באזהרה בכירים בזק"א, שעל פי החשד ניסו להשתיק את המעשים. גורמים במשטרה: התייצבות משי זהב לחקירה ביוזמתו – יח"צ

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/03/21 21:04 ב בניסן התשפא

האם אישי ציבור ידעו על מעשיו של יהודה משי זהב?
יהודה משי זהב, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ידעו ושתקו? במשטרת ישראל חושדים כי מספר אישי ציבור ידעו על מעשיו החמורים לכאורה של יו"ר זק"א, יהודה משי זהב - ושתקו. כך פורסם הערב (ב') בחדשות 13. מסתמן כי בלה"ב 433 יחקרו באזהרה בכירים בזק"א, שעל פי החשד ניסו להשתיק את המעשים. גורמים במשטרה: התייצבות משי זהב לחקירה ביוזמתו – יח"צ.

נזכיר כי משי זהב התייצב הבוקר במשרדי להב 433 כדי למסור את גרסתו בעקבות התחקיר שפורסם כנגדו, בטענה שביצע פגיעות מיניות בילדים וילדות. המשטרה בשלב זה סירבה לקבל את גרסתו. כמו כן, משי זהב גם ביקש להתעמת עם כל מי שטוען את הטענות כי פגע בו.

בתחקיר פורסמו שש עדויות של אנשים שלטענתם משי זהב תקף אותם מינית. "פרסום הכתבה הוא ניסיון "לחסל חשבון" עמי, ולצערי גם לחסל אותי" טוען משי זהב.

לאחר פרסום התחקיר, כתב יו"ר זק"א מכתב למתנדבים בארגון, והודיע להם כי החליט לוותר על פרס ישראל. "ראשית אני זקוק להרבה תעצומות נפש למאבק הזה, ומתבונן בצער בנזק שעלול להיגרם לארגון החשוב, לפעילותו ולארבעת אלפים מתנדביו המסורים", כתב.

"כצעד ראשון אני מבקש לוותר על הכבוד שהוענק לי עם החלטה להעניק לי את 'פרס ישראל' לאות הוקרה על פועלי בארגון שאינו אלא אות כבוד עד לאחרון המתנדבים. שנית הסיטואציה אליה נקלעתי מחייבת אותי בכורח הנסיבות ליטול פסק זמן מתפקידי בארגון עד להסרת העננה".

בראיון לכאן חדשות, אמרה מרים פרץ, כלת פרס ישראל ומי שישבה בוועדה שהעניקה למשי זהב את הפרס: "כשפתחנו את הוועדה אני זוכרת ששאלתי את נציגי משרד החינוך והיו"ר אם יש עבר פלילי לאחד מהאנשים שהוצגו בפנינו לפרס ישראל. התשובה הייתה חד משמעית שאין".


(דיווח של כאן חדשות)