ממונה הקורונה: חשיבות המסכות באוויר הפתוח - הרבה יותר נמוכה

פרופסור נחמן אש אומר כי ההחלטה להמשיך ולעטות מסכות גם באוויר הפתוח נותרה בעינה "כדי לא ליצור בלבול נוסף איפה כן ואיפה לא". על השלב השלישי של פתיחת המשק: "הלחץ מלמטה של לפתוח, היה מאוד גדול"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 07/03/21 13:01 כג באדר התשפא

ממונה הקורונה: חשיבות המסכות באוויר הפתוח - הרבה יותר נמוכה
פרופסור אש, צילום: David Cohen/Flash90

ממונה הקורונה, פרופסור נחמן אש , התראיין בצהריי היום, ונשאל על הנושאים הקבועים בתקופה זו, אך סיפק אמירה מעניינת על עטית מסכות באוויר הפתוח. בדברים שאמר ברשת ב', התייחס בראש ובראשונה לפעימה השלישית של פתיחת המשק, שיצאה הבוקר לדרך.

ממונה הקורונה: "אין לנו אכיפה מספקת, יש סיכון לא קטן להכנסת מוטציות"

"הלחץ מלמטה של לפתוח, היה מאוד גדול. כולם רוצים לחזור", הוא אמר בגילוי. "יצרנו מתווה שקבענו אותו מראש, מותאם לפי מספר חיסונים והגענו ליעד הזה. מבחינה ציבורית היה קשה לעצור את זה. ודאי שבדיונים של הקבינט והממשלה היתה דחיפה מאוד גדולה לפתוח, אבל אני לא יודע לפרש אם זה בגלל הבחירות, זה ביטא את כל הציבור בישראל. צריך לעשות את השקלול של כל הדברים, אני שלם עם ההחלטה". 

על הבלבול הקיים בציבור, בשל הקושי בהבנת המתווים, אמר: "אני חושב שהמתווים מאוד ברורים. בהמשך נוציא עוד הבהרות. אם נקח את המסעדות - אז בפנים זה תו ירוק ובחוץ תו סגול. בפנים קבענו גם אחוזי תפוסה וגם מרחקים בין שולחנות. לא שזה פשוט, זה מורכז אבל זה ברור. זה תלוי מאוד ביכולת האכיפה של בעלי העסקים וגם של הציבור שנכנס למקום ורואה התנהלות לא תקינה, שיצאו". 

על המעבר בין רמות הפתיחה אמר הממונה, כי ההבדל הוא חמשת מיליון החיסונים שנתנו עד כה, והסביר: "ה-20 שהיו עד עכשיו אלה 20 מחוסנים ולא מחוסנים ואילו המאות אלה מחסונים ומחלימים, שגם נמצאים באחוזי תפוסה נמוכים יחסית ומרחקים מחייבים. כך שאלה תנאים בטוחים, לא היינו יוצאים לדרך אם הם לא היו בטוחים. העניין הגדול הוא להקפיד על זה, לא פשוט".

מסכה על הפנים

מסכה על הפנים, גם במרחב הפתוחצילום: נתי שוחט, פלאש 90

על אף מיליוני המחוסנים בישראל, החוק מחייב את המשך עטיית המסכות. "בשלב זה, כשאנחנו לא יודעים מה מידת ההגנה של החיסון מפני הדבקה, אנחנו יודעים שהוא מגן מפני תחלואה ותחלואה קשה בצורה טובה מאוד. לשמור על מקדם ביטחון נוסף בשלב הזה, מסכות, ריחוק וכללי ההיגיינה". 

בעניין המסכות במרחב הפתוח, כמו חוף הים והטבע, סיפק הממונה אמירה מפתיעה: "במקומות כאלה החשיבות של המסכות היא הרבה יותר נמוכה ואפשר לוותר עליהן. העניין פה הוא כדי לא ליצור בלבול נוסף איפה כן ואיפה לא. מבחינת האכיפה הדגש שלנו למשטרה הוא לא לאכוף במקומות כאלה אלא רק בפנים. ובכלל, האכיפה של המשטרה בתקופה הזו תהיה מכוונת לבידוד ובעיקר לאלה שחוזרים מחו"ל.


(תדריך עם הפרופ' נחמן אש)

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן