ועדת הבחירות אסרה לשידור את ה"סטנד-אפ" של נתניהו

ראש הממשלה השתתף בתוכנית הסאטירה "סטנד-אפ ניישן", אך ועדת הבחירות פסלה את שידור הקטע נפסל בטענה כי מדובר בתעמולת בחירות. "לאורך הקטע כולו שזורים מסרים שנוגעים במישרין לסוגיות שנמצאות בימים אלה על סדר היום הפוליטי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/03/21 12:22 יח באדר התשפא

ועדת הבחירות אסרה לשידור את ה"סטנד-אפ" של נתניהו
צילום: דוברות רשת 13

ועדת הבחירות המרכזית לכנסת החליטה היום (ג') לפסול לשידור קטע בו משתתף ראש הממשלה בנימין נתניהו בתוכנית הבידור "סטנד-אפ ניישן". כזכור, צילומי התוכנית התקיימו בתחילת השבוע בהשתתפות הקומיקאים, שלום אסייג וליטל שוורץ. "נוכח כל האמור לעיל, אני סבור כי יש לסווג את הקטע נושא העתירה בתור תעמולת בחירות. בשילוב קרבתו למועד הבחירות ובפרט בשים לב לחוסר השוויון

בהחלטה נכתב: "אכן, צפייה בקטע מלמדת שיש לו תכלית בידור. אולם לאורך הקטע כולו שזורים מסרים שנוגעים במישרין לסוגיות שנמצאות בימים אלה על סדר היום הפוליטי, ובכלל זאת הטיפול במשבר הקורונה והיציאה ממנו, החיסונים למחלה, הצגת המורכבות ב"ראש ממשלה חליפי" והסכמי השלום. מסרים אלו מתקשרים במישרין לתעמולת הבחירות מטעמם. בעיני הבוחר הסביר אמירות אלו עשויות להשפיע על ההצבעה"

התייחסות נוספת היא לכך שרק נתניהו מופיע בתוכנית. "סוגיה נוספת קשורה להקשר הכללי – אולם לזה של התוכנית כולה, ולא רק של הקטע או של הפרק שהוא אמור להיות משודר בו. הוא המועמד היחיד במערכת הבחירות הנוכחית שמופיע בתוכנית ושזוכה ליתרונות שגלומים בהופעה זו. חלקם תוארו לעיל. ייחודיות זו עשויה ליצור בקרב הצופים את הרושם שהתוכנית שהם אוהבים תומכת בו .הייחודיות אף ממקדת את תשומת הלב בו במידה רבה יותר מאשר במועמדים אחרים"

בסוף ההחלטה, הוועדה מסרה כי ניתן לשדר את הקטע מהתוכנית רק לאחר הבחירות: "ניתן בזה צו שאוסר לשדר את הקטע בתוכנית שבו אמור להשתתף עד לאחר הבחירות; בחלוף יום הבחירות לא יחולו עוד האיסורים ויהיה מותר לשדר את הקטע."


פרומו לתוכנית


להורדת הקובץ