מקדם ההדבקה עלה ל-0.99: "נמליץ שלא להמשיך בשלב ההקלות"

על רקע ימי חג הפורים, במשרד הבריאות חוששים כי מקדם ההדבקה ימשיך לטפס וכעת הוא עומד על 0.99. במשרד חוששים מזן חדש של הנגיף שהתגלה בניו יורק. ממונה הקורונה: "יהיו לנו מחשבות האם לפתוח את הפעימה השלישית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/02/21 08:07 טז באדר התשפא

מקדם ההדבקה עלה ל-0.99: "נמליץ שלא להמשיך בשלב ההקלות"
צילום: Miriam Alster/Flash90

דו"ח אמ"ן שמתפרסם הבוקר (א') מציג תמונה מדאיגה. מספר החולים הקשים עדיין גבוה, ועומד הבוקר על 776. בנוסף, מקדם ההדבקה ממשיך לעלות ועומד על 0.99, מדובר ברגע לפני עליה מחודשת בתחלואת הנגיף. על רקע הנתונים, באמ"ן פונים לממשלה, ואומרים כי יש לשקול מחדש את צעדי פתיחת המשק הבאים. החשש מהתפרצות חדשה נובעת מחגיגות הפורים הנרחבות ובמשרד הבריאות עוקבים בדאגה אחר ההפרות שנעשו במסיבות.

על פי המתווה של הממשלה, הפעימה השלישית תחל ביום שלישי 9.3.21, שבועיים לאחר הפעימה השנייה. בין היתר יתאפשרו:

  • חינוך: לימודים יתאפרו בכיתות ז'-י' בערים ירוקות וצהובות, וכן בערים כתומות בהן 70% מחוסנים ותכנית מגן חינוך.
  • ללא תו ירוק: בתי קפה ומסעדות קטנות.
  • באמצעות תו ירוק: מסעדות בהזמנה מראש, פעילות מלאה של בתי המלון, גני אירועים, אטרקציות, כנסים.
  • מגבלת התקהלות: 20 בפנים ו-50 בחוץ (מלבד בערים אדומות שבהן תישאר המגבלה של עשרה בפנים ועשרים בחוץ).

ממונה הקורונה, פרופסור נחמן אש, התראיין הבוקר (א) בכאן רשת ב', התייחס לחגיגות פורים שהתקיימו בסף השבוע: "מקדם ההדבקה קרוב ל-1 ואם הוא יעלה יהיו לנו מחשבות האם לפתוח את הפעימה השלישית ואם הוא יעלה אז זו תהיה בעיה".

מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה חושש מהזנים החדשים, בייחוד מניו יורק, שם זוהה זן חדש של הנגיף, שהתפשט בה במהירות לאחרונה ואשר קושר להדבקה חוזרת של מחלימים. הדו"ח מדגיש, כי לאור קשרי האוכלוסיות והתעופה הענפים בין ישראל לניו יורק קיים סיכון ממוקד לכניסת הזן לישראל, ועל כן מומלץ לצמצם ככל האפשר את האפשרות לכניסתו. החשש גדל עקב טיסות החילוץ מניו יורק שהגיעו בשבוע שעבר, והתברר כי היו חולי קורונה מאומתים על הטיסה. 

בנתוני הדו"ח עולה כי ישנה ירידה ברורה בשיעור המאומתים ובתחלואה הקשה בקרב המבוגרים בני 60 ,+בשל מבצע החיסונים. עם זאת, ניכרת עלייה במספר החולים במצב קשה בקרב הקבוצות הצעירות יותר, המהוות לאחרונה חצי מהתחלואה הקשה החדשה ואשר עדיין לא צברו חיסוניות נרחבת. נראה שהיקף ההדבקה הנרחב והעובדה שחלק ניכר מהאוכלוסייה בגילאי הביניים טרם חוסן, גורמים לקצב איטי מאוד בירידת התחלואה הקשה.


 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן