הוחלט בישיבת הממשלה: עוצר לילי בפורים

השרים התכנסו והחליטו על הגבלות לחג הפורים המתקרב: עוצר לילי החל מ-20:30 ועד 05:00 בבוקר למחרת והגבלת מרחק של 1,000 מטרים מהבית

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 23/02/21 20:02 יא באדר התשפא

הוחלט בישיבת הממשלה: עוצר לילי בפורים
פורים בירושלים בשנה שעברה, צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

ישיבת הממשלה התכנסה הערב (ג') והחליטה על הגבלות ייחודיות לחג הפורים המתקרב, בעקבות העלייה במקדם התחלואה בקורונה. השרים אישרו: עוצר לילי בחג החל מהשעה 20:30 ועד 05:00, והגבלות נוספות: איסור יציאה מהבית למרחק גדול מ-1,000 מטרים בימי החג. בנוסף, שהייה בביתו של אדם זר, וקיום מסיבות פורים, יאסרו גם הן. בתוך כך, השרים ידונו היכן לקיים את הסגר - אם בכל הערים או רק באלו האדומות. 

הממשלה אישרה עקרונית את מתווה משרד הבריאות לחג הפורים, מיום חמישי, ה-25.2.21 בערב ועד ראשון, ה-28.2.21 בבוקר:

1. הפעלת סגר לילה בין השעות 20:30 בערב ועד 05:00 בבוקר במתכונת הסגר השלישי, עם מגבלת מרחק של 1 ק״מ בשעות אלו, כמו גם איסור שהייה בבית מגורים של אדם אחר.

2. שרת התחבורה תקבע את מגבלת התחבורה הציבורית בימים אלו.

3. למען הסר ספק, יודגש כי לאורך כל שעות היום אין לקיים אירועים החורגים מהתקנות בעניין התקהלויות (10 אנשים במרחב סגור ו-20 אנשים במרחב פתוח), ובכלל זאת אין לקיים תהלוכות ״עדלאידע", כינוסים, מופעים וכיוצ"ב.
 

עלייה במקדם ההדבקה

בפתח ישיבת הממשלה, אמר שר הביטחון בני גנץ: "אני חושב שצריך להדק את המגבלות שמטילים על עצמנו בפורים. אולי בפורים יהיה סגר אבל בפסח יהיה סדר. צריך למנוע התקהלויות רחבות. יש הסכמה בעניין הזה. אני מבקש שנשמע את שר החינוך ונראה מה התוכנית. חיוני ואפשר להתקדם, לראות מה המגמות ובהתאם לפתוח את החינוך לכלל הגילאים בערים ירוקות וצהובות".

בתוך כך, התייחס גנץ למעבר מסיני בתקופה הזו: "אני רוצה להגיד תודה לרב דרעי, שנענה לפנייה שלי לפתוח את מעבר טאבה בכדי להכניס ישראלים שתקועים בסיני. חלקם רוצים לחזור לשטח מדינת ישראל. בסיני יש גם סיכון ביטחוני, וצריך לראות שהאנשים שמגיעים נכנסים מיידית לבידוד".

ראש הממשלה נתניהו אמר בנוגע להגבלות: "אנחנו נחליט היום על הגבלות, אני בטוח שנוכל השנה למנוע את העליה בתחלואה. יש גם בקשות לדון בשינויים בפתיחה במערכת החינוך, נקבל החלטה ביום שני בהתאם לנתוני התחלואה".

ראש המלל, מאיר בן שבת אמר כי ישנה עלייה במקדם ההדבקה: "לצערנו במקדם ההדבקה אנחנו רואים בלימה בירידה - כלומר עלייה. לא רק שנעצרה הירידה אלא רואים עלייה. בחולים הקשים ישנה ירידה מתמדת, איטית אך מתמדת. גם במספר הנפטרים יש ירידה".

ממונה הקורונה, פרופ' נחמן אש בישר כי ישנה ירידה בחולים הקשים: "בהתאם לתחזיות שהוצגו לנו היום אז בעוד שבוע נהיה סביב 600 חולים קשים. יש ירידה במספר החולים הקשים, ירידה איטית ואנחנו צופים שהירידה הזו תמשך".

"יהיו הפרות בחג"

השר לביטחון פנים אמיר ‏אוחנה אמר בישיבת הממשלה: "יש צפי להפרות רבות. המשטרה תעבוד ככל שהממשלה תחליט על הסגר הזה, אבל אני כבר אומר לכם שתהיינה הפרות. תהיה אכיפה".

בעקבות כך, נתניהו אמר לנציג המשטרה בישיבת הממשלה: "ממתי אתה חושב שצריך להטיל את העוצר כדי למנוע את האירועים בניגוד להנחיות?" נציג המשטרה: "למנוע או למזער לגמרי את ההגעה והתחבורה לירושלים בימים אלו".

בתוך כך, אמר נתניהו על החיסונים: "אני, שר האוצר ושר הבריאות מנהלים מו"מ על רכישת מיליוני חיסונים, אפילו עשרות מיליוני חיסונים נוספים, כיוון שעל פי הצפי - נידרש לחדש את החיסון מדי חצי שנה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן