ילדי תימן: הממשלה אישרה היום פיצוי כספי למשפחות הנפגעות

הממשלה אישרה פיצויים בגובה של עד 200 אלף שקלים עבור כל ילד, בקרב המשפחות שנפגעו בפרשה הקשה שהתרחשה בשנותיה הראשונות של המדינה. "ממשלת ישראל מביעה צער ומכירה בסבלן של המשפחות שילדיהן היו חלק מפרשה כואבת זו"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 22/02/21 19:05 י באדר התשפא

ילדי תימן: הממשלה אישרה היום פיצוי כספי למשפחות הנפגעות
הפגנה למען הילדים לפני כשנתיים וחצי, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

עשרות שנים חלפו מאז היעלמותם של ילדי משפחות עולים מתימן, ורק היום (ב') הממשלה אישרה העברת פיצוי כספי למשפחות הנפגעות או לקרוביהן. ההסדר גובש על רקע 18 תביעות נזיקין שהגישו משפחות הילדים לבתי המשפט, וגובה תקציב הפיצויים נאמד בכ-162 מיליון שקלים. במסגרת ההסדר נקבע כי הממשלה תביע צער על האירועים שהתרחשו בשנותיה הראשונות של המדינה.

שרי הממשלה הבינו כי הפיצוי הכספי לא ירפא את הפצעים, גם לאחר שנים רבות כל כך: "אין בכוחו של מתווה כספי באשר הוא להביא מזור לסבל שנגרם למשפחות. עם זאת מדינת ישראל מקווה שיהיה בו כדי לסייע להליך השיקום והאיחוי של הפצע החברתי שפרשה זו יצרה בחברה הישראלית"., נכתב בהצעת המחליטים שפורסמה אמש בחדשות 12. 

כל משפחה תקבל פיצוי וכך זה יראה: ישנן משפחות שילדיהן נפטרו אך לא קיבלו מידע בזמן אמת והן יפוצו על ידי המדינה בסכום חד פעמי של 150 אלף שקלים. לעומת זאת, משפחות שגורל ילדיהן לא נודע יקבלו סכום בגובה של 200 אלף שקלים.  

הפיצוי ייתנן למשפחות שאחת הוועדות דנה בעבר בעניין ילדיהן וקבעה כי לא ידוע מה עלה בגורל הילד או כי אם החליטה כי הילד נפטר. ולכן, למרבה הצער, המשפחות שלא פנו עד היום אלחת מאותן וועדות לא יהיו רשאיות לכספי הפיצוי. את הבקשה לפיצוי ניתן להגיש החל מ-1 ביוני 2021 ועד ל-30 בנובמבר 2021. במקרים של משפחות עם מספר ילדים שנעלמו, הסכום החד פעמי יינתן עבור כל ילד.

שרי הממשלה הדגישו בהצעת המחליטים כי "קבלת הסכום הכספי לכל אחד מבני המשפחה תותנה במסירת התחייבות שלו בכתב על ויתור וסילוק מכל תביעה כספית בעניין זה". עוד נכתב: "פרשת ילדי עולי תימן, המזרח והבלקן היא פרשה כואבת בתולדות מדינת ישראל. הנושא ממשיך ללוות את סדר היום הציבורי עשרות שנים ומהווה פצע פתוח בחברה הישראלית". 


("התייחסו אלינו כמו לבעלי חיים": הסיפור של פרשת ילדי תימן)

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן