מרד החינוך: 15 ערים יפתחו את כיתות ז'- י' כבר מרביעי

למרות שהלימודים צפויים להתחדש רק ב-9 במרץ, עיריות פורום ה-15 "הערים העצמאיות" הודיעו כי יאפשרו למנהלים לפתוח את בתי הספר לתלמידי כיתות ז'-י' כבר מרביעי, והתלמידים יגיעו לכל הפחות פעמיים בשבוע

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 21/02/21 19:32 ט באדר התשפא

מרד החינוך: 15 ערים יפתחו את כיתות ז'- י' כבר מרביעי
תלמידים בקורונה, צילום: Gershon Elinson/Flash90

מרד ברשויות המקומיות? 15 ערים הודיעו הערב (א') כי החליטו לאפשר למנהלי בתי הספר להחזיר את תלמידי כיתות ז' עד י' לפעילות בית ספרית - כבר מיום רביעי הקרוב. בהודעה משותפת של פורום "הערים העצמאיות" - שבו חברות הערים אשדוד, באר שבע, גבעתיים, הרצליה, חדרה, חולון, חיפה, כפר סבא, נתניה, פתח תקווה, ראשון לציון, רחובות, רמת גן, רעננה ותל אביב-יפו - נכתב כי ההחלטה לחדש את הלימודים של השכבות הללו התקבלה "לאור ההיעדרות הממושכת של תלמידים אלה מבתי הספר, וההשפעה הפדגוגית, החברתית והנפשית הקשה עליהם".

החלטת העיריות הללו לפתוח את הלימודים נעשית באופן עצמאי וכעין פעולת מרד נגד קבינט הקורונה, שקבע כי חזרתם של תלמידי כיתות ז' עד י' לפעילות בית ספרית לא תתרחש לפני ה-9 במרץ.

המתווה לחזרה ללימודים, שכאמור הוחלט ללא תיאום עם הממשלה, התקבל לאחר ישיבת חירום של ראשי 15 הערים:

  • תלמידי ז' עד י' יגיעו לבית הספר לכל הפחות פעמיים בשבוע (4 שעות בכל אחד מהימים) או 3 פעמים בשבוע ל-3 שעות בכל פעם.
  • אין הכרח ללמד את כלל מקצועות הלימוד בזמן השהייה בבית הספר.
  • חלק מן המקצועות ימשיכו להילמד מרחוק.
  • ניתן יהיה ללמד במשמרות.
  • ניתן יהיה לשלב בין למידה בכיתה (9-8 שעות שבועיות לפחות) לבין למידה במרחבים חוץ-כיתתיים.
  • אופן חידוש הלימודים בבית הספר ייעשה לפי שיקול דעת המנהל/ת ובהתייעצות עם העיריה, ותוך התייחסות להיקף המתחסנים בקרב צוותי ההוראה, היקף ההתחסנות הכללי בשכונות מהן מגיעים התלמידים, גודל בית הספר ומספר התלמידים.

ראשי הערים הדגישו כי "אין לכפות או לחייב את המנהלים וצוותי ההוראה" לפעול על פי המתווה שפרסמו" וכי הם "מתחייבים להעניק למנהלים ולצוות ההוראה את מלוא הגיבוי הנדרש לצורך הפעלת מתווה זה".

לבסוף, חברי הפורום קראו לערים ורשויות מקומיות נוספות להצטרף למתווה זה, בתקווה "כי מן הראוי שגם הממשלה וקבינט הקורונה יצטרפו אליו".