משרד הבריאות: החיסון יעיל במניעת 95.8% מסך מקרי התחלואה

משרד הבריאות מפרסם מחקר שמראה כי החיסון נגד נגיף הקורונה יעיל ברמה גבוהה מאוד נגד תחלואה, חולים במצב קשה, אשפוזים ותמותה. לפי הדו"ח, יעילות במניעת תחלואה קשה היא 99.2%, ו-98.9% במניעת תמותה

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/02/21 19:13 ח באדר התשפא

משרד הבריאות: החיסון יעיל במניעת 95.8% מסך מקרי התחלואה
צילום: Flash90

משרד הבריאות פרסם הערב (ש') דיווח של יעילות החיסון נגד קורונה, ומוכיח חד משמעית כי החיסון יעיל ביותר. במחקר חדש שפורסם נראה תוצאות יעילות החיסון  כעבור 14 יום מקבלת מנת החיסון השנייה: 

  • 95.8% במניעת סך מקרי התחלואה.
  • 98.0% במניעת מחלה עם חום ו/ או תסמינים נשימתיים.
  • 98.9% במניעת אשפוזים עקב קורונה.
  • 99.2% במניעת תחלואה קשה עקב קורונה.
  • 98.9% במניעת תמותה עקב קורונה. 

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי התייחס לנתונים: "בזכות מערכת הבריאות החזקה של מדינת ישראל, שאיפשרה לנו להגיע בזמן קצר לחיסון נרחב מאין כמוהו באוכלוסייה, והיכולת שלנו למעקב אפידמיולוגי מקיף, אנחנו המדינה הראשונה בעולם שיכולה להדגים את האפקט של חיסון קורונה בעולם קליני אמיתי".

;
  
עוד אמר כי "החיסון מפחית בצורה משמעותית תחלואה קשה ותמותה וניתן לראות השפעה זו בנתוני התחלואה במדינה. המטרה שלנו היא להמשיך לחסן את כל האוכלוסייה מגיל 16 ומעלה, ובבוא הזמן גם מתחת לגיל 16, כדי להגיע לכיסוי נרחב באוכלוסייה שיאפשר לנו לחזור לשגרת חיים לה כולנו מייחלים". 

[מפת_רמזור]

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן