עימותים בהפגנות החרדים ברחבי הארץ | שוטר ירה באוויר

אנשי 'הפלג הירושלמי' וזרמים נוספים מפגינים כעת בירושלים, בני ברק ואשדוד, במחאה על האלימות המשטרתית ועל סגירת מערכת החינוך. שוטר תועד כשהוא מבצע ירי לאוויר. המשטרה: "הילדים נשלחו אל החזית שוב ושוב"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 24/01/21 13:21 יא בשבט התשפא

עימותים בהפגנות החרדים ברחבי הארץ | שוטר ירה באוויר
בני ברק, היום, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

הפגנות ועימותים אלימים ברחבי הארץ. רבים מאנשי 'הפלג הירושלמי' הנחשב לזרם הקיצוני במגזר החרדי-ליטאי, וכן בני פלגים נוספים במגזר החרדי, מפגינים בשעות אלו ומאז שעות הבוקר (א') בירושלים, בני ברק ואשדוד, במחאה על סגירת תלמודי התורה ומערכת החינוך החרדית במהלך הסגר, וכן במחאה על האלימות המשטרתית שתועדה בשבוע שעבר בבני ברק.

אשדוד, היום

אשדוד, היוםצילום: Flash90

באשדוד מנסה המשטרה לפנות עשרות אברכים ותלמידים בישיבת 'גרודנא'. עד כה דווח על ארבעה שוטרים שנפצעו, וכן על ארבעה עצורים. ברשתות החברתיות פורסם תיעוד בו נראה שוטר מניף ילד ומשליך אותו לרצפה - פעמיים.

גם בשכונת מאה שערים בירושלים התפתחו עימותים בין המשטרה למפגינים, בעת ששוטרים הגיעו לאכוף את הסגר ואת סגירת מוסדות החינוך ותלמודי התורה באזור. על פי המשטרה, במקום נרשמו התקהלויות והפרות סדר, וחפצים הושלכו אל השוטרים. אדם אחד נעצר. בבני ברק שוטר ביצע ירי באוויר לאחר שחש מאויים.

במשטרה אומרים כי "משעות הבוקר פעלו הכוחות במוסד באשדוד, לאחר שפעם אחר פעם המשיך את לימודיו בניגוד להנחיות, על אף האכיפה שנערכה במקום כמעט מדי יום. הבוקר הגיעו למקום מאות אנשים ובהם קטינים, שהפרו את הסדר, התעמתו עם השוטרים ופצעו ארבעה מהם, וניסו בכוח לפרוץ פנימה אל מתחם המוסד. כפי שניתן לראות בתיעוד, הילדים, שככל נראה נשלחו אל החזית שוב ושוב, התעמתו עם השוטרים במטרה ליצור פרובוקציה. המשטרה תמשיך לממש את אחריותה באכיפת התקנות ככל שתידרש".

לקראת הצהריים יצאה הודעה מטעם הפלג הירושלמי וקריאה לאנשיהם לצאת לרחובות בני ברק להפגין נגד הסגר ונגד סגירת המוסדות. 

המוסדות בוויז'ניץ נותרו סגורים - אך הלימודים מתקיימים באופן פיראטי

האדמו"ר מוויז'ניץ, רבי ישראל הגר, הורה אמש לחסידיו כי החל מהיום מוסדות החינוך של החצר ייפתחו, וקרא גם למנהיגים חרדים אחרים לנהוג כמותו. הרב הגר, העומד בראש החסידות השלישית בגודלה בישראל, הוא חבר במועצת גדולי התורה של מפלגת יהדות התורה, לה יש נציג בכנסת - ח"כ יעקב טסלר. 

"הלימודים זה חיוני, כל המוסדות יהיו פתוחים", אמר לחסידיו. "אין להתחיל עם המשטרה, רק להסביר להם בכבוד שזה חיוני עבורנו. אני מבקש שלא יחסירו אף מילה מדברי בעיתון מחר. למי שיש בעיה יש כתובת אחת: הרב הגר רחוב תורת חיים 4". את הדברים ביקש לפרסם ב"המודיע", ביטאונה הרשמי של סיעת אגודת ישראל, עמה הוא מזוהה. 

בסופו של דבר לא נפתחו מוסדות הלימוד, והמשטרה שהגיעה בכוחות גדולים הבוקר אל המוסדות הרשמיים של וויז'ניץ נותרה מחוסרת עבודה. עם זאת, ב-Ynet דווח על ילדים עם ילקוטים ברחובות, ונראה כי הלימודים מתקיימים באופן פיראטי בבתים ובמבנים אחרים של החסידות.