השרה ינקלביץ ביקרה את שובת הרעב בבית החולים: "אפעל להסדרת הישובים"

איתי זר התמוטט אתמול ואיבד את ההכרה במהלך שביתת הרעב. שרת התפוצות וראש המועצה האזורית שומרון דגן ביקרו אותו בבית החולים לאחר שסירב לקבל עירוי | זר פנה לשרה ינקלביץ ולדגן ואמר: "אני רק רוצה לחיות כמו בן אדם, למה זה קשור לימין ושמאל?"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 14/01/21 08:53 א בשבט התשפא

השרה ינקלביץ ביקרה את שובת הרעב בבית החולים: "אפעל להסדרת הישובים"
השרה ינקלביץ ויוסי דגן בביקור אצל איתי זר, צילום: לשכת שרת התפוצות

איתי זר, שהקים את הישוב חוות גלעד, התמוטט אתמול (ד') באוהל המחאה של ההתיישבות הצעירה בירושלים, לאחר ששבת רעב במשך מספר ימים, זכה לביקור של שרת התפוצות עומר ינקלביץ וראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן בבית החולים, בעקבות סירובו לקבלת טיפול.

איתי זר שובת רעב מזה 9 ימים באוהל המחאה של ההתיישבות הצעירה, בדרישה מראש הממשלה לאשר ביום ראשון הקרוב בישיבת הממשלה להעלות לאישור את הצעת ההחלטה להסדרת ההתיישבות הצעירה שתאפשר לחבר 46 ישובים ו-25,000 תושבים למים וחשמל מסודרים. 

שרת התפוצות עומר ינקלביץ מכחול לבן, הגיעה לבקר אותו בבית החולים יחד עם ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן שהעביר את לשכתו לפני 4 ימים לאוהל המחאה ואתמול הצטרף לשביתת הרעב של תושבי ההתיישבות הצעירה. ינקלביץ הפצירה באיתי זר לקבל את הטיפול בכדי שלא לפגוע בעצמו. 

איתי זר אמר בדמעות לשרה, ולראש מועצת שומרון: "החשמל על הפנים, המים על הפנים, נמאס לנו. די! מה הקשר לפוליטיקה? לשמאל ימין? אני רק רוצה לחיות כמו בן אדם, אני הלכתי לבית כנסת בערב שבת בלי להתקלח, ביום שישי כי לא היו מים. אז למה? עוד 8 שנים נסבול? למה? אני כלום, יש כאן 25,000 אנשים. אני יודע שאת לא אשמה אבל בגלל פוליטיקה קטנה, אפשר לסדר את זה בשנייה לתת לנו חשמל ומים. אנחנו לא בכיינים אנחנו רוצים רק את מה שמגיע לנו".

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן: "מזעזע לראות כמה רחוק לקחה הממשלה את החלוצים האלו שבסך הכל מבקשים מים חשמל והסדרה. צרכים הומניטרים בסיסיים. זו בושה שאנחנו צריכים לשבות רעב כדי לקבל את מה שכל תושב במדינת ישראל, גם עובדים זרים, גם שוהים לא חוקיים מקבלים כמובן מאליו, היחידים שצריכים להתחנן לחיבור למים וחשמל הם חלוצי ההתיישבות 25,000 בני אדם מתוכם 18,000 ילדים".

השרה עומר ינקלביץ' הבטיחה לאיתי להמשיך ולעשות כל שביכולתה למען ההתיישבות הצעירה

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן